اخبار بازی

فروش 5 برابری پلی‌استیشن نسبت به ایکس باکس در سه ماه اخیر!

پلی‌استیشن - ایکس باکس
نویسنده : دانیال نوروزی۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

فروش کنسول پلی‌استیشن 5 روند صعودی خوبی دارد، اما سونی فکر نمی‌کند که بتواند به رکورد فروش پلی‌استیشن 4 برسد.

سونی عملکرد بسیار خوبی در فروش دستگاه‌های پلی‌استیشن 5 داشته است. طبق گزارش‌های درآمدی اخیر سونی و استناد به تحلیل‌های دنیل احمد، این شرکت حدود 4.5 میلیون دستگاه پلی‌استیشن 5 را در سه ماهه گذشته به فروش رساند. برای درک بهتر این آمار، بهتر است بدانید که حدود 59.2 میلیون دستگاه پلی‌استیشن 5 تا پایان سال مالی قبلی (31 مارس 2024) فروخته شد.

این بدان معناست که وقتی صحبت از سرعت فروش به میان می‌آید، پلی‌استیشن 5 کمی عقب‌تر از پلی‌استیشن 4 است؛ کنسولی که در همان بازه زمانی، حدود 60 میلیون دستگاه فروخته بود. همچنین به نظر نمی‌رسد که سونی در سال آینده نیز انتظار شکاندن رکورد پلی‌استیشن 4 را داشته باشد.

جالب اینجاست که آمار و ارقام پلی‌استیشن 5 در سه ماهه گذشته نیز بسیار بیشتر از ایکس‌باکس سری ایکس و اس است و طبق گزارش‌ها، حدود پنج برابر رقیب خود کنسول فروخته است. گفته می‌شود که شرکت مایکروسافت در این بازه زمانی تنها 900 هزار کنسول به فروش رساند.

از دیگر جزئیات فاش شده در این گزارش، می‌توان به اطلاعات فروش نرم‌افزارهای پلی‌استیشن اشاره کرد که نشان می‌دهد Helldivers 2 پرفروش‌ترین بازی منتشر شده توسط سونی در نسل جاری است. Helldivers 2 که در حدود 12 هفته، 12 میلیون نسخه فروخت، از نظر سرعت فروش God of War Ragnarok را نیز شکست داد. بخش بزرگی از این موضوع را می‌توان به این واقعیت نسبت داد که Helldivers 2، به طور همزمان برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید