اخبار بازی

آپدیت نرم‌افزاری جدید PS5 با قابلیت‌های بی‌نظیر منتشر شد

پلی‌استیشن 5
نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۸ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

سونی به تازگی بسته‌ی به‌روزرسانی جدیدی را برای پرچمدار کنسول‌های بازی خود یعنی پلی استیشن 5 منتشر کرده است. این آپدیت که با عنوان System Update 7.0 (23.01-07.00.00)  برای PS5 منتشر شده حاوی فیچر‌های جدید و بهبودهای نرم افزاری بوده تا دارندگان پی اس 5 تجربه بازی بهتری داشته باشند.

یکی از ویژگی‌های مهمی که در آپدیت نسخه 7.0 پلی استیشن 5  قرار داده شده است پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی متغیر یا همان VRR برای نمایشگرهایی با رزولوشن 1440p می‌باشد. بدین ترتیب گیمرها هنگامی که از یک نمایشگر با رزولوشن 1440p و کابل HDMI 2.1 استفاده می‌کنند می‌توانند شاهد عملکرد روان‌تر جلوه‌های بصری باشند. البته برای بهره‌گیری از این قابلیت باید بازی شما نیز از نرخ رزولوشن صفحه نمایش 1440p نیز پشتیبانی کند.

قابلیت جدید دیگری که در آپدیت ورژن 7.0 پلی استیشن 5 گنجانده شده امکان چت صوتی از طریق دیسکورد است. به لطف این ویژگی دارندگان پی اس 5 می‌توانند حین بازی با دوستانشان از طریق دیسکورد در ارتباط باشند. این یک تغییر بزرگ به شمار می‌آید و دیگر نیازی به یک دیوایس یا برنامه جدا از سیستم  PS5 نخواهد بود که گیمرها بخواهند با استفاده از آن با یکدیگر صحبت کنند. در واقع سونی با این یکپارچه‌سازی دیسکورد و کنسولش راحتی بیشتری را برای کاربرانش رقم می‌زند و روی یکی از مشکلات اصلی گیمرها دست گذاشته است.

در به‌روزرسانی تازه نرم افزاری پلی استیشن 5 ویژگی جدید دیگری به چشم می‌خورد و آن، بهبود بخش دسترسی و راحتی استفاده خواهد بود. به وسیله‌ی این ویژگی کاربران می‌توانند به راحتی اطلاعات خود را از پلی استیشن ۴ به پلی استیشن ۵ منتقل کنند. چه هنگام راه‌اندازی اولیه پی اس ۵ و چه بعدها از طریق منوی تنظیمات، این کار امکا‌ن‌پذیر خواهد بود. انتقال اطلاعات از کنسول قدیمی تاثیری بر اطلاعات فعلی روی کنسول جدیدتان نخواهد گذاشت اما باید بدانید که برای انتقال اطلاعات آنلاین باید اشتراک پلی استیشن پلاس را خریداری کرده باشید.

قابلیت مطالعه متن روی صفحه با این آپدیت پیشرفت چشم‌گیری داشته است. این قابلیت حالا هنگام راهنمایی برای گردش در محیط نرم افزاری کنسول توضیحات بیشتری ارائه می‌دهد و می‌گوید که پس از انتخاب گزینه مورد نظر به کدام جهت‌ها می‌توانید بروید. همچنین اگر بخواهید هنگام وب‌گردی متنی خوانده شود دور آن متن یک کادر مستطیلی قرار می‌گیرد تا به راحتی متوجه شوید کدام قسمت از صفحه در حال خوانده شدن است.

در نهایت آخرین ویژگی جدیدی که در آپدیت نسخه 7.0 پلی استیشن 5 شاهد آن هستیم امکان بروز رسانی نرم افزاری کنترلر دوال سنس – DualSense آن هم به صورت وایرلس خواهد بود. اگر برای آپدیت کردن کنترلر خود به صورت بی‌سیم مشکل دارید، آن را با کابل به کنسول متصل کرده و سپس آپدیت را انجام دهید. این باگ در آپدیت بعدی احتمالا حل خواهد شد.

شما به‌روزرسانی جدید PS5 را دریافت کرده‌اید؟

دیدگاهتان را بنویسید