اخبار بازی

شبیه ساز PSOne برای گوشی‌های آیفون منتشر شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

طرفداران بازی‌های پلی استیشن ۱ اکنون می‌توانند بدون نیاز به جیلبریک گوشی خود، با استفاده از شبیه‌ساز رایگان «گاما» به بازی مورد علاقه قدیمی خود بپردازند. کاربران آیفون که تمایلی به جیلبریک کردن گوشی خود ندارند، سرانجام قادر خواهند بود تجربه بازی‌های کنسول پلی استیشن ۱ سونی را با گرافیک چندضلعی و بافت‌های قدیمی لذت ببرند.

این شبیه‌ساز رایگان که «گاما» نام دارد، توسط یک توسعه‌دهنده با نام مستعار ZodTTD ساخته شده و در اپ استور اپل در دسترس قرار گرفته است. ZodTTD یکی از پیشگامان در زمینه ساخت شبیه‌ساز برای آیفون محسوب می‌شود. برنامه گاما نسخه‌هایی برای آیفون و آیپد دارد و از کنترلرهای بلوتوثی، کیبوردها و همچنین پوسته‌های قابل تنظیم برای کنترلرهای صفحه لمسی پشتیبانی می‌کند.

شبیه ساز رایگان گاما برای بازی های پلی استیشن ۱ در آیفون، از سرویس های گوگل درایو و دراپ باکس برای پشتیبان گیری فایل های بازی و ذخیره سازی بازی ها استفاده می کند. همانند شبیه ساز دلتا که پیش از حذف از اپ استور جزو برنامه های رایگان برتر بود، گاما نیز به صورت خودکار کاور بازی ها را دانلود می نماید.

گاما برای اجرای بازی های پلی استیشن ۱ نیازی به فایل های بایوس ندارد. اما براساس توضیحات صفحه این برنامه در اپ استور، گاما شناسه هایی را که می تواند برای ردیابی کاربران استفاده شود، جمع آوری می نماید و ممکن است اطلاعات موقعیت مکانی را نیز ثبت کند.

بنجامین استارک، ملقب به ZodTTD، سازنده شبیه ساز گاما، سابقه طولانی در زمینه ساخت شبیه سازها برای سیستم عامل های iOS و اندروید دارد. نخستین شبیه ساز وی با نام gpSPhone، الهام بخش شبیه ساز GBA4iOS ساخته شده توسط ریلی تستوت بود.

دیدگاهتان را بنویسید