اخبار تکنولوژی

هواپیماهای Qatar Airways میزبان اینترنت ماهواره‌ای Starlink خواهند بود

هواپیماهای Qatar Airways
نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۵ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز اعلام کرد قصد دارد برای ارائه اینترنت پرسرعت به مسافران خود در حین پرواز، از سرویس ماهواره‌ای استارلینک استفاده کند. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد به اینترنتی با سرعت حداکثر 350 مگابیت بر ثانیه دسترسی داشته باشند.

قرار است اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در برخی از هواپیماها و مسیرهای پروازی انتخاب شده این شرکت هواپیمایی ارائه شود.

این شرکت هنوز زمان دقیق در دسترس قرار گرفتن این سرویس را اعلام نکرده و ظاهرا در مرحله پیش از راه‌اندازی قرار دارد. اما هواپیمایی قطر وعده داده که سرعت این اینترنت ماهواره‌ای بسیار بالا خواهد بود.

هواپیماهای Qatar Airways

اسپیس‌ایکس سال گذشته سرویس اینترنت ماهواره‌ای Starlink Aviation را راه‌اندازی کرد تا اینترنت 350 مگابیت بر ثانیه را در اختیار هواپیماها قرار دهد. این سرویس قبلا در چند شرکت هواپیمایی مختلف از جمله Hawaiian Airlines و airBaltic پیاده‌سازی شده بود.

گزارش‌ها حاکی از سرعت بالای این اینترنت ماهواره‌ای است. دسترسی به اینترنت سریع در پروازهای طولانی بین‌المللی می‌تواند تجربه سفر را بهبود ببخشد.

اسپیس‌ایکس با فراهم کردن اینترنت ماهواره‌ای، علاوه بر بخش خانگی و سیار، به دنبال توسعه حضور خود در صنعت هوایی است. این شرکت قصد دارد از سال 2025 گوشی‌های معمولی را بدون نیاز به تجهیزات خاص، به اینترنت ماهواره‌ای متصل کند؛ البته نیاز به هماهنگی‌های حقوقی با کشورها وجود دارد.

نظر شما در مورد اینترنت ماهواره‌ای در هواپیماهای مسافربری Qatar Airways چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید