اخبار تکنولوژی

ادغام عملکرد iSIM با 8 Snapdragon  نسل 2/ خداحافظی با سیم کارت‌های فیزیکی!

ادغام عملکرد iSIM با 8 Snapdragon  نسل 2
نویسنده : عضو تحریریه۱۶ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

آیا زمان آن نرسیده است که با سیم کارت‌های فیزیکی خداحافظی کرد؟ آیا راهی برای کنار گذاشتن سیم‌کارت‌های قدیمی وجود دارد؟ کوالکام و تالس از اولین iSIM سازگار با GSMA با جدیدترین پلتفرم موبایل Snapdragon رونمایی کردند.

 سیم کارت یکپارچه یا  iSIM، سیم کارتی است که به جای این‌که یک کارت جداگانه یا فیزیکی باشد، در پردازنده اصلی دستگاه تعبیه شده است. این فناوری جدید امکان استفاده کارآمدتر از فضای داخل دستگاه را فراهم می‌کند و می‌تواند منجر به صرفه‌جویی در هزینه برای تولیدکنندگان شود.

علاوه بر این،iSIM ها از راه دور از طریق هر پلت فرم استاندارد قابل مدیریت هستند و انعطاف‌پذیری و راحتی را برای کاربران فراهم می‌کنند. همان‌طور که بازار iSIM هم‌چنان در حال رشد است، ممکن است شاهد ظهور کاربردهای نوآورانه‌تری برای این فناوری باشیم. اخیرا کوالکام و تالس گواهینامه اولین iSIM تجاری جهان را بر اسنپدراگون 8 نسل 2 اعلام کرده‌اند.

Qualcomm و Thales گواهینامه اولین سیم کارت یکپارچه تجاری قابل استقرار (iSIM) جهان را در اسنپدراگون 8 نسل 2 با آخرین گواهینامه امنیتی GSMA (انجمن جهانی صنعت ارتباطات موبایل) اعلام کردند iSIM جدید کاملا با استاندارد تامین سیم‌کارت از راه دور GSMA  مطابقت دارد و اشتراک‌های آن را از راه دور از طریق هر پلتفرم استاندارد قابل مدیریت می‌کند.

iSIM عملکرد یک سیم کارت را در پردازنده اصلی گوشی هوشمند فعال می‌کند و به سازندگان دستگاه فرصت‌های بیشتری برای صرفه‌جویی در فضا و کاهش هزینه‌های ساخت و زنجیره تامین و در عین حال حفظ بهترین سطوح امنیتی در کلاس ارائه می‌دهد. طبق اطلاعات Kaleido Intelligence، فاکتور فرم iSIM مکمل طرح‌های سیم‌کارت و سیم‌کارت فعلی است و تحقیقات نشان می‌دهد که سهم بازار آن تا سال 2027 به 300 میلیون افزایش می‌یابد که نشان‌دهنده 19 درصد از کل محموله‌های eSIM است.

براساس گفته‌های زیاد اصغر، معاون ارشد مدیریت محصول Qualcomm Technologies یک عنصر مقاوم در برابر دست‌کاری که در پردازنده میزبان ادغام شده است می‌تواند موارد استفاده نوآورانه را در بسیاری از بازارها و بخش‌های محصول به طور موثر فعال کند.

او در این رابطه گفته است: «ما بسیار خوشحالیم که سرمایه‌گذاری خود را در امنیت سخت‌افزار پردازنده با اطمینان بالا، در همکاری با  Thales، دستیابی به نوار امنیتی و عملکردی مورد نیاز  GSMA for Remote Provisioning UICC  می‌بینیم.»

در همین رابطه Guillaume Lafaix، معاون شرکت  Thales Mobile and Connectivity Solutions، گفته است: «اولین گواهینامه امنیتی جهان برای iSIM توسط GSMA به دنبال چندین سال کار توسعه فشرده توسط Qualcomm Technologies و Thales صورت گرفت. در کنار eSIM  محبوبیت فزاینده، Thales 5G iSIM  به سازندگان دستگاه‌ها و اپراتورهای تلفن همراه آزادی بیشتری می‌دهد تا به مشتریان خود اتصال بی‌دردسرتر و طراحی‌های محصول هیجان‌انگیزتر و قابل دسترس‌تری ارائه دهند.»

فرم فاکتور سیم کارت یکپارچه برای سازندگان دستگاهی که به دنبال ایجاد تلفن‌های هوشمند جمع‌و‌جور و مقرون به صرفه هستند و همچنین سایر دستگاه‌های متصل مانند تبلت‌ها بسیار جذاب است.

الکس سینکلر، مدیر ارشد فناوری در GSMA اشاره کرده است: «متعهدیم که امنیت کاربران الویت کاری ماست تا همه بتوانند از مزایای اتصال تلفن همراه با خیال راحت لذت ببرند. طرح تضمین امنیت eUICC GSMA تضمین می کند که محصولات eSIM، چه یکپارچه یا گسسته، بالاترین سطح انعطاف پذیری امنیتی را داشته باشند.»

دیدگاهتان را بنویسید