اخبار تکنولوژی

کوالکام از پردازنده اسنپدراگون 4 نسل 2 رونمایی کرد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۵ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

کوالکام جدیدترین تراشه خود را برای گوشی‌های اقتصادی معرفی کرد: اسنپدراگون 4 نسل دوم. این تراشه از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند و نسبت به نسل قبلی‌اش یعنی اسنپدراگون 4 نسل یک ، پیشرفت‌های قابل توجهی دارد.

اسنپدراگون 4 نسل دوم قرار است در گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی در سال آینده مورد استفاده قرار گیرد تا تجربه کاربری بهتر و قیمت مناسب‌تری نسبت به نسل قبلی را ارائه دهد.

این تراشه نسبتا قدرتمند توسط کوالکام مناسب گوشی های اقتصادی طراحی و ساخته شده است.

کوالکام ادعا می‌کند گوشی های مجهز به اسنپدراگون 4 نسل 2 مقدار شارژدهی بسیار بالایی خواهند داشت و می‌توان یک روز کامل با آن‌ها کار کرد. همچنین این چیپ از مودم 5G سریع‌تری نسبت به گذشته بهره می‌برد.

بر اساس ادعای کوالکام، گوشی‌هایی که با اسنپدراگون 4 نسل دوم ساخته می‌شوند، عمر باتری بسیار خوبی خواهند داشت و کاربر می تواند تمام روز از آن ها استفاده کند.

این چیپست به هسته‌های پردازشی Kryo کوالکام مجهز شده و حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که کمی نسبت به نسل قبلی‌اش، بیشتر است. این تراشه همچنین از جدیدترین فناوری شارژ سریع کوالکام پشتیبانی می‌کند که می‌تواند 50 درصد ظرفیت باتری را در مدت زمان 15 دقیقه شارژ کند.

گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 4 نسل 2 می‌توانند نمایشگر با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و رفرش ریت 120 هرتز داشته باشند. در بخش دوربین هم با بهبودهای قابل‌توجهی مانند لرزشگیر الکترونیکی، فوکوس خودکار سریع‌تر و کاهش تاری تصویر روبه‌رو هستیم. همچنین این تراشه نویز ویدیوهای ضبط‌ شده با دوربین را هم کاهش می‌دهد.

این چیپست به هسته‌های پردازشی Kryo ساخت کوالکام مجهز شده است و حداکثر فرکانس 2/2 گیگاهرتز را ارائه می‌دهد که کمی بیشتر از نسل قبلی است.

این تراشه از جدیدترین فناوری شارژ سریع کوالکام پشتیبانی می‌کند و می‌تواند 50 درصد ظرفیت باتری را در عرض15دقیقه شارژ کند.

گوشی‌هایی که از اسنپدراگون 4 نسل 2 استفاده می‌کنند، می‌توانند از نمایشگرهای فول اچ‌دی پلاس و رفرش ریت 120 هرتز استفاده کنند. در بخش دوربین هم پیشرفت‌هایی مانند لرزشگیر الکترونیکی، فوکوس خودکار سریع تر و کاهش نویز ویدئوها وجود دارد.

در مجموع به نظر می رسد این تراشه مناسب گوشی های میان رده تا پایین رده باشد.

با توجه به اینکه در سال 2023 هستیم، هوش مصنوعی می‌توانست در این تراشه نقش موثری داشته باشد. کوالکام تصمیم گرفته هوش مصنوعی را به ویژگی‌های دوربین گوشی‌های تحت اسنپدراگون 4 نسل 2 اضافه کند. حالا از قابلیت هایی مانند تنظیم نور بر اساس هوش مصنوعی برای عکاسی در محیط‌های تاریک و حذف نویز پس زمینه بهره می‌بریم.

در بخش ارتباطات هم از مودم 5G اسنپدراگون X61 استفاده شده که سرعت بسیار بالایی دارد و از شبکه‌های مختلف پشتیبانی می کند.

گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 4 نسل 2 در سال جاری از راه می‌رسند و ویوو و ردمی از جمله شرکت‌هایی هستند که از آن استفاده خواهند کرد.


دیدگاهتان را بنویسید