اخبار تکنولوژی

اسنپدراگون سری G برای کنسول‌های بازی دستی معرفی شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۲ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

کوالکام از سه تراشه جدید خانواده اسنپدراگون G برای کنسول‌های دستی رونمایی کرد. این تراشه‌ها شامل اسنپدراگون G1 نسل اول، اسنپدراگون G2 نسل اول و اسنپدراگون G3x نسل دوم هستند. این سه تراشه برای پاسخگویی به نیازهای متفاوت گیمرها و ارائه عملکردهای متنوع طراحی شده‌اند. هر کدام از این تراشه‌ها از نظر قدرت و توانایی‌های گیمینگ با دیگری متفاوت است.

کوالکام تراشه جدید اسنپدراگون G3x نسل دوم را به عنوان پرچم‌دار سری G معرفی کرده است. گفته می‌شود این تراشه جانشین نسل قبلی G3x بوده و از لحاظ عملکرد پردازنده 30 درصد سریع‌تر شده است.

عملکرد گرافیکی G3x جدید نیز دو برابر بهتر از نسل قبل اعلام شده است. این تراشه با پردازنده 8 هسته‌ای Kryo و پردازنده گرافیکی Adreno A32 راهی بازار می‌شود.

تراشه اسنپدراگون G2 نسل اول کوالکام مجهز به یک پردازنده 8 هسته‌ای Kryo و پردازنده گرافیکی Adreno A21 است. این تراشه همچنین از مودم اسنپدراگون X62 5G بهره می‌برد و از اتصالات 5G و Wi-Fi 6/6E پشتیبانی می‌کند. گفته شده G2 بین تراشه‌های G3x نسل دوم و G1x نسل اول قرار می‌گیرد و امکان تجربه بازی‌های موبایلی و ابری با کیفیت بالا را فراهم می‌کند.

اسنپدراگون G1 نسل اول به عنوان مدل پایه سری G معرفی شده که دارای پردازنده 8 هسته‌ای Kryo و پردازنده گرافیکی Adreno A11 می‌باشد.کوالکام اعلام کرده این تراشه برای دستگاه‌های گیمینگ بدون فن طراحی شده و بیشتر مناسب استریم ابری است.

هنوز زمان دقیق عرضه دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های سری G مشخص نیست، اما چند برند مثل Thundercomm و AyaNeo در حال تولید دستگاه‌های بازی دستی با این تراشه‌ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید