اخبار سینما

کوئنتین تارانتینو آخرین فیلمش را می‌سازد

Quentin Tarantino is making his last film
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۲۴ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

«کوئنتین تارانتینو» کارگردان، فیلمنامه نویس و هنرپیشه است که آثار ماندگاری چون «پالپ فیکشن»، «Kill Bill» و «حرامزاده‌های لعنتی» را کارگردانی کرده است.

گفته شده او قصد دارد فیلمنامه خود با نام «منتقد سینما» را به عنوان آخرین فیلم خود بسازد. قرار است پاییز آینده فیلمبرداری «منتقد سینما» آغاز شود و قطعا با توجه به سبک خاص تارانتینو باید در انتظار فیلمی پر از خشونت باشیم.

شواهدها این احتمال را می‌دهد که این فیلم در مورد منتقدی به اسم «پائولین کائل» باشد. «پائولین کائل» منتقد، مقاله نویس و رمان نویسی است که عمده شهرت وی از جدال با سردبیران و فیلمسازان است. از آنجایی که فیلمنامه تارانتینو در اواخر دهه 1970 در لس‌آنجلس اتفاق می‌افتد و «پائولین کائل» از منتقدان محبوب او است احتمال اینکه «منتقد سینما» در باره‌ی «پائولین کائل» باشد را بیشتر می‌کند.

آخرین فیلم «کوئنتین تارانتینو» پیش از «منتقد سینما»، «روزی روزگاری در هالیوود» بود. او در این فیلم نیز از اسطوره‌ای در دنیای سینما یاد کرد. فیلم «روزی روزگاری در هالیوود»، گاهی یاد رومن پولانسکی و شارون تیت، همسرش که به قتل رسید، را برای تماشاگر زنده می‌کند. این فیلم که با تحسین جهانی از سوی منتقدان همراه بود، در زمینه فیلم‌نامه، کارگردانی، بازیگری و تصویربرداری و بازسازی فضای دهه ۶۰ هالیوود نیز مورد تحسین قرار گرفت.

تارانتینو که در آستانه 60 سالگی است؛ پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد دارد در مجموع 10 فیلم بسازد و 60 سالگی پایان کارگردانی او باشد. علت این استدلال او این است که معتقد است تعداد بالای فیلم‌های یک کارگردان مهم نیست و با بالا رفتن سن ارتباط موثر کارگردان با سینما از دست می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید