اخبار تکنولوژی

RCS به گوشی‌های آیفون رسید؛ اپل از موضع خود عقب کشید!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۶ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اپل به طور غافلگیر کننده‌ای اعلام کرد که از سال آینده میلادی، یعنی سال 2024 استاندارد پیام‌رسانی RCS را برای گوشی‌های آیفون پشتیبانی خواهد کرد.

این ویژگی از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری به آیفون‌ها اضافه خواهد شد و طیف گسترده‌ای از امکانات مشابه سیستم پیام‌رسانی iMessage را برای ارتباط بین کاربران دارنده آیفون و اندروید فراهم می‌کند. این تصمیم اپل در حالی اتخاذ شده است که این شرکت تحت فشارهای رگولاتوری و رقبایی نظیر گوگل، سامسونگ و اتحادیه اروپا قرار داشته است. سخنگوی اپل اعلام کرده RCS امکان همکاری بهتری را برای پیام‌های چند پلتفرمی فراهم می‌کند.

پشتیبانی اپل از استاندارد RCS بسیاری از امکانات پیام‌رسانی آیمسیج را به صورت بین‌پلتفرمی بین آیفون و دستگاه‌های اندروید فراهم می‌کند. این امکانات شامل ویژگی‌هایی مانند رسید خواندن، نشانگر در حال تایپ، ارسال تصاویر و ویدیوهای باکیفیت بالا و همچنین قابلیت مشارکت مکان مکانی در چت‌ها است.

استفاده از RCS امکان ارتباط را از طریق داده موبایل یا وای‌فای فراهم می‌کند. به طور همزمان سیستم آی‌مسیج برای ارتباط بین کاربران آیفون بدون تغییر باقی خواهد ماند. اپل اعلام کرد SMS و MMS نیز در صورت نیاز به عنوان گزینه پشتیبان در اختیار خواهند بود. این اقدام کارآمدی میان پلتفرم‌ها را بهبود می‌بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید