اخبار تکنولوژی

Realme از گوشی C55 رونمایی کرد؛ کپی برداری از آیفون‌های 14 پرو

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۷ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

Realme از گوشی هوشمند جدید خود با نام C55 پرده برداری کرد که از طراحی Mini Capsule مشابه جزیره پویا ( Dynamic Island)  خانواده‌ی آیفون 14 پرو اپل بهره می‌برد و C55 را به اولین گوشی هوشمند ریلمی تبدیل می‌کند که با این ویژگی عرضه می‌شود. Mini Capsule هشدارهای باتری ضعیف، وضعیت شارژ گوشی و مصرف داده را از طریق این حالت به ‌نمایش در می‌آورد. همچنین تعداد قدم‌ها و مسافت پیاده ‌روی در روز را به شما نشان می‌دهد. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به استفاده از تراشه Helio G88 مدیاتک در قیمت پایه 160 دلاری اشاره کرد.

یکی از نقاط قوت این گوشی، شارژ 33 واتی SuperVOOC است. این یک ارتقاء نسبت به شارژ 18 واتی C35 است و C55 را به سریع‌ترین گوشی هوشمند سری C از لحاظ سرعت شارژ تبدیل می‌کند. از آنجایی‌که این شرکت اخیراً  اعلام کرده است که اکثر گوشی‌های هوشمند ریلمی در سال 2023 از شارژ 33 وات یا سریع‌تر پشتیبانی می‌کنند، احتمالاً امسال شاهد شارژدهی کمتر از 33 وات در گوشی‌های سری C نخواهیم بود.

Realme C55 از یک نمایشگر 6.72 اینچی با رزولوشن FullHD+ ، نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی و حداکثر روشنایی 680 نیت بهره‌مند است. اما هیچ اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر وجود ندارد زیرا این حسگر در دکمه پاور در سمت راست قاب گوشی تعبیه شده است.

این گوشی دو دوربین در قاب پشتی دارد. یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق میدانی دوگانه‌ی دوربین‌های ریلمی سی 55 را تشکیل می‌دهند.

Realme C55 در رنگ‌های Rainy Night و Sunshower ارائه می‌شود.

نظر شما در مورد گوشی جدید ریلمی چیست؟ آیا این مدل تقلیدها به کمپانی‌های چینی کمکی خواهد کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید