اخبار تکنولوژی

ریلمی از P1 و P1 Pro رونمایی کرد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۷ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

ریلمی به طور رسمی از سری جدید گوشی‌های هوشمند خود با نام P1 رونمایی کرده است. این سری شامل دو مدل P1 و P1 Pro است که با قیمت مناسب، مشخصات سخت‌افزاری و ویژگی‌های جذابی را ارائه می‌کنند.

گوشی ریلمی P1 از تراشه قدرتمند مدیاتک دیمنسیتی ۷۰۵۰ بهره می‌برد. هر دو گوشی P1 و P1 Pro دارای طراحی جذاب، وزن سبک و ضخامت کم هستند که گفته می‌شود از پرندگان الهام گرفته شده است. ریلمی P1 تنها ۷.۹۱ میلی‌متر ضخامت و ۱۸۸ گرم وزن دارد، در حالی که P1 Pro با ضخامت ۸.۳۵ میلی‌متر و وزن ۱۸۴ گرم ارائه شده است.

از نظر مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، مدل P1 از استاندارد IP54 و مدل P1 Pro از استاندارد IP65 برخوردار است. ریلمی P1 مجهز به یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED تخت با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، رزولوشن FullHD+، پشتیبانی ۱۰۰ درصدی از فضای رنگی DCI-P3، تاچ سمپلینگ ریت ۲۴۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۲،۰۰۰ نیت است.

از طرف دیگر، ریلمی P1 Pro به یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی AMOLED با لبه‌های خمیده، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، تاچ سمپلینگ ریت ۲۴۰ هرتز، حداکثر روشنایی ۹۵۰ نیت و رزولوشن FullHD+ مجهز شده است. هر دو مدل از ویژگی لمس هوشمند Rainwater ریلمی نیز بهره می‌برند.

شرکت چینی ریلمی در رونمایی از سری جدید گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار P1، جزئیات بیشتری از مشخصات سخت‌افزاری و ویژگی‌های این محصولات را نیز ارائه کرد.

هر دو گوشی P1 و P1 Pro از باتری پرظرفیت ۵,۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برند و از فناوری شارژ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کنند. ریلمی P1 مجهز به سیستم خنک‌کننده محفظه بخار است، در حالی که P1 Pro از خنک‌کننده ۳D VC برخوردار است.

این سری گوشی‌های هوشمند به طور پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۱۴ و رابط کاربری Realme UI 5.0 ارائه می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های برجسته آنها می‌توان به پشتیبانی از شبکه ۵G، بلوتوث ۵.۲، Wi-Fi 6، درگاه USB Type-C و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا (فقط در مدل P1) اشاره کرد.

علاوه بر این، هر دو دستگاه از سنسور اثرانگشت زیر صفحه نمایش، اسپیکرهای دوگانه Hi-Res و فناوری افزایش رم مجازی (حداکثر تا ۸ گیگابایت) بهره می‌برند.

با ارائه مشخصات قدرتمند سخت‌افزاری و ویژگی‌های جذاب، انتظار می‌رود سری گوشی‌های Realme P1 گزینه‌های جالبی را برای کاربران در بازار گوشی‌های هوشمند ارائه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید