اخبار بازی

شایعات پیرامون تعطیلی یا تعلیق استودیو آرکین، سازنده بازی Redfall صحت ندارد

نویسنده : دانیال نوروزی۰۱ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

انتشار بازی Redfall، ساخته استودیو آرکین، با انتقادهای زیادی مواجه شد و متأسفانه نتوانست به موفقیت تجاری خوبی دست پیدا کند. با این حال به نظر می‌رسد که ایکس‌باکس هیچ برنامه‌ فوری برای بستن این استودیو ندارد.

مت بوتی، رئیس استودیوی بازی Xbox Game در مصاحبه با خبرگزاری Axios گفت:

در حال حاضر برنامه این است که آرکین باز بماند. آنها سخت در حال کار روی به‌روزرسانی و ادامه محتوای Redfall هستند.

طی هفته گذشته، در یک رویداد رسانه‌ای پس از مراسم Xbox Game Showcase در لس آنجلس، برخی خبرنگاران گوشه و کنایه‌هایی درباره کیفیت پایین بازی‌های شخص اول جدید مایکروسافت زدند و بوتی در پاسخ به آن‌ها از اشاره به بازی Redfall خودداری کرد.

بوتی روز یکشنبه گفت:

ما در سال گذشته کوتاهی‌هایی داشتیم اما فکر می‌کنم با شروع سال 2023 روند خود را بهبود بخشیدیم. [من] از عرضه بازی Hi-Fi Rush احساس بسیار خوبی دارم، ما Minecraft Legends را داریم که به خوبی کار می‌کند، Age of Empires را داریم که به کنسول‌ها می‌آیند و همان‌طور که امروز دیدیم، پاییز امسال ما Forza Motorsport و Starfield را داریم.

به نظر می‌رسد که مایکروسافت با برجسته کردن بازی‌هایی مانند Clockwork Revolution، که پس از تصاحب استودیو InXile توسط ایکس‌باکس ساخته شده، روی این موضوع تأکید می‌کند که استودیو آرکین توسعه بازی Redfall را از قبل از تمرکز مایکروسافت روی آن شروع کرده است. با این حال فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، در ماه می به این موضوع اشاره و شخصاً به‌خاطر عملکرد بد Redfall عذرخواهی کرد.

زمانی که ما استودیوها را می‌خریم، بازی‌هایی هستند که وقتی مالکیت استودیو را دریافت می‌کنیم، در حال توسعه هستند، علاوه بر آن‌ها عناوینی وجود دارد که یا در مراحل اولیه توسعه هستند یا حتی ایده‌پردازی آن‌ها کامل نشده است. آن‌‎ها بخشی از ایکس‌باکس می‌شوند. ما در اوایل همکاری با Arkane Austin عملکرد خوبی نداشتیم و به آن‌ها درست توضیح ندادیم که بخشی از ایکس‌باکس و بخشی از شرکت‌های نسل برتر بودن یعنی چه و از منابع داخلی خود برای کمک به آنها و سرعت بخشیدن به روند تغییر استفاده نکردیم؛ بنابراین، ما آنها را رها کردیم تا روی بازی کار کنند.

با این حال، بوتی درباره آینده بازی Redfall گفت که این یک پروژه شکست‌خورده است؛ اما چقدر شکست‌خورده؟” وی در آخر اضافه کرد که این عنوان هنوز پتانسیل یک “بازی خوب” بودن را روی ایکس‌باکس گیم پس دارد.

دیدگاهتان را بنویسید