اخبار بازی

بلومبرگ گزارش داد: وضعیت توسعه بازی انحصاری ایکس‌باکس Redfall فاجعه‌بار بوده است!

نویسنده : دانیال نوروزی۱۵ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گزارشات اخیر نشان می‌دهد که وضعیت توسعه بازی انحصاری ایکس‌باکس Redfall، جدیدترین اثر استودیو آرکین که بازی‌های پرافتخار Dishonored و Deathloop را در کارنامه خود داشته بسیار وخیم بوده و این استودیو از قبل می‌دانسته که Redfall قرار نیست به عنوانی فاخر تبدیل شود.

استودیو آرکین مدت‌هاست که به عنوان استودیویی شناخته می‌شود که بازی‌هایی موفق و البته خاص را برای طرفدارانش می‌سازد. جدیدترین بازی این استودیو که بعد از تصاحب شرکت بتسدا توسط مایکروسافت، به یک عنوان انحصاری مورد انتظار برای کنسول‌ ایکس‌باکس سریز تبدیل شد، به یک شکست تمام‌عیار منتهی شد و گزارش اخیر خبرگزاری بلومبرگ برخی از جزئیات پشت صحنه تولید این عنوان را فاش کرده است.

به گفته بلومبرگ، توسعه بازی Redfall از سال ۲۰۱۸ آغاز شد و در آن زمان زنیمکس، مالک بتسدا به دنبال یک خریدار بود. در همان زمان هم این شرکت ظاهرا استودیوهای تحت مالکیت خود را به تولید بازی‌هایی لایو سرویس تشویق می‌کرد که به لطف بازی‌هایی مانند Fortnite و Overwatch روزبه‌روز بر محبوبیت این دست از بازی‌ها افزوده می‌شد.

در حالی که این قضیه برای استودیو آرکین اجباری نبود، پس از عدم موفقیت تجاری بازی Prey، تیم آرکین به دنبال تولید یک عنوان جذاب‌تر بود که منجر به ایجاد ایده Redfall شد. یک بازی چند نفره که در آن بازیکنان در مقابل خون‌آشام‌ها قرار می‌گیرند.

بازی Redfall

بزرگترین مشکلی که کارکنان استودیو بلافاصله با آن مواجه شدند این بود که آرکین در اصل یک توسعه‌دهنده بازی‌های تک‌نفره بود، در حالی که Redfall یک بازی چند نفره آنلاین محسوب می‌شد که بسیاری از کارکنان استودیو آن را گیج‌کننده می‌دانستند. همین امر سبب شد تا ایده‌های مختلف و متفاوتی از چگونگی شکل‌گیری بازی مطرح شود.

نکته‌ی دیگر این بود که آرکین عملا یک استودیو کم‌کار و نسبتا کوچک در مقابل استودیوهای بزرگ‌تر محسوب می‌شد. به طوری که استودیوی شعبه آستین آرکین کمتر از ۱۰۰ نفر کارمند داشت که برای توسعه یک چنین عنوان بزرگ چندنفره‌ای مناسب نبود. وقتی آرکین تصمیم به شروع استخدام توسعه‌دهندگان جدید گرفت، ذهنیت افراد متقاضی از استودیو آرکین این بود که می‌خواهند روی یک بازی در همان سبک و سیاق همیشگی آرکین فعالیت کنند و از طرفی، این استودیو نمی‌توانست اطلاعاتی هم از بازی در زمان استخدام ارائه دهد. البته از سوی دیگر، شرکت زنیمکس پرداختی بسیار کمتری را برای استخدام‌های جدید در نظر می‌گرفت که ناامید‌کننده بود.

تمام این مشکلات سبب شد تا افراد استودیو آرکین به لحاظ روحی و حتی مادی دچار ضعف شوند و بسیاری از آنان تصمیم به ترک استودیو بگیرند. خبرگزاری بلومبرگ در گزارش خود گفته که حدود ۷۰ درصد از کارکنانی که در استودیو آستین آرکین مشغول کار روی بازی Prey بودند، تا پایان توسعه بازی Redfall حضور نداشتند. ظاهرا اوضاع آنقدر بد بود که وقتی مایکروسافت در نهایت زنیمکس را خریداری کرد، کارکنان امیدوار بودند که بازی Redfall به طور کامل کنسل شود یا حداقل به آنها اجازه دهند که بازی را به یک عنوان تک‌نفره به مانند بازی‌های سابق استودیو تبدیل کنند. اما مایکروسافت چنین رویکردی نداشت و توسعه بازی با تمام مشکلات‌اش ادامه پیدا کرد و تنها اتفاقی که افتاد، کنسل شدن نسخه PS5 این بازی بود.

بازی چند نفره آنلاین Redfall چندی پیش برای کنسول‌های ایکس‌باکس سریز و رایانه‌های شخصی منتشر شد که متاسفانه نتوانست نه از سوی منتقدین و نه گیمرها مورد استقبال قرار بگیرد و به شکستی تمام عیار تبدیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید