اخبار تکنولوژی

عرضه HyperOS برای گوشی 4 سال پیش شیائومی!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۸ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

شیائومی در حرکتی غیرمنتظره، آپدیت HyperOS را برای سری پرچمدار Mi 10 ارائه کرده است. این در حالی است که پیش از این، فهرست گوشی‌های دریافت کننده آپدیت مذکور در بهار 1403 منتشر شده بود و نامی از سری Mi 10 در میان آن‌ها دیده نمی‌شد.

سری Mi 10 که در سال 2020 با سیستم عامل اندروید 10 روانه بازار شد، اکنون به صورت غیرمنتظره‌ای به آپدیت هایپراواس مبتنی بر اندروید 14 دست یافته است. این اتفاق برای گوشی‌های چهار ساله نادر محسوب می‌شود.

در حال حاضر، کاربران چینی می‌توانند به‌روزرسانی یادشده را برای گوشی‌های سری Mi 10 خود دریافت کنند. شیائومی وعده داده تا اوایل تابستان 1403، این آپدیت برای کاربران جهانی نیز در دسترس قرار گیرد. البته، کاربرانی که در برنامه آزمایشی آپدیت‌ها حضور دارند، زودتر از همه به‌روزرسانی مربوطه را دریافت خواهند کرد.

آپدیت آزمایشی هایپراواس سری Mi 10، حجمی معادل 4.1 گیگابایت دارد که نشان از تغییرات گسترده این به‌روزرسانی برای این گوشی‌های پرچمدار دارد. به نظر می‌رسد تجربه کاربری گوشی‌های یادشده به صورت چشمگیری متحول خواهد شد.

سری Mi 10 با تراشه قدرتمند اسنپدراگون 865 کوالکام، نمایشگر خمیده، دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی و توانایی فیلم‌برداری 8K در زمان خود از امکانات پیشرفته‌ای برخوردار بودند. مدل پرو این سری حتی مجهز به 2 دوربین تله‌فوتو بود.

اکنون با گذشت حدود 4 سال از عمر این گوشی‌ها، این سوال مطرح می‌شود که آیا آپدیت HyperOS می‌تواند آن‌ها را همچنان به گزینه‌ای قابل اعتماد برای مصارف روزمره تبدیل کند یا این گوشی‌ها باید پس از دریافت این آپدیت بزرگ، از رده خارج شوند؟ نظر شما در این باره چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید