اخبار سینما

کناره‌گیری کارگردان سرشناس از فیلم‌سازی

پیتر ویر
نویسنده : تحریریه۲۸ اسفند ۱۴۰۲
0 دیدگاه

پیتر ویر، کارگردان مطرح استرالیایی تایید کرد که از فیلم‌سازی بازنشسته شده و قصد بازگشت به این عرصه را ندارد. این کارگردان 79 ساله که با آثاری چون “نمایش ترومن” و “انجمن شاعران مرده” شهرت جهانی یافت، در جشنواره سینماتک پاریس اعلام کرد بازنشسته شده و دیگر انرژی لازم برای فیلم‌سازی را ندارد.

ویر آخرین فیلم بلند خود “راه بازگشت” را در سال 2010 کارگردانی کرد. هواداران او امیدوار بودند شاید این کارگردان یک بار دیگر برای ساخت دنباله فیلم “ناخدا و فرمانده” پشت دوربین برود، اما ویر این امید را ناامید کرد.

ایتان هاک، بازیگر فیلم “انجمن شاعران مرده” دو سال پیش گمانه زنی کرده بود که افزایش بودجه فیلم‌های ویر و همکاری با بازیگران سرشناسی چون راسل کرو و جانی دپ، انتظارات را از این کارگردان بالا برده و منجر به دلزدگی او از سینما شده است.

هاک در این مورد گفت: “فکر می‌کنم او علاقه‌اش را به سینما از دست داده! زمانی که بازیگران به او سخت نمی‌گرفتند، از این کار لذت می‌برد. راسل کرو و جانی دپ او را خراب کردند. چنین کارگردان هنرمندی این روزها به ندرت یافت می‌شود که فیلم‌های جریان اصلی را هنرمندانه می‌ساخت.”

هاک معتقد است ویر ترجیح می‌داد با بازیگرانی همچون هریسون فورد و ژرار دوپاردیو همکاری کند که با کارگردان رفتار دوستانه داشتند و خود را مهم نمی‌دانستند!

با این حال، خود ویر در جشنواره پاریس تنها دلیل بازنشستگی را نداشتن انرژی کافی برای فیلم‌سازی عنوان کرد و به نظر می‌رسد این کارگردان پرآوازه به طور قطع از سینما کناره‌گیری کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید