اخبار سینما

بررسی فروش باربنهایمر در سراسر جهان

بررسی فروش باربنهایمر در سراسر جهان
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۲۲ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اکران همزمان فیلم “باربی” به کارگردانی گرتا گرویگ و “اوپنهایمر” به کارگردانی کریستوفر نولان در ۲۱ ژوئیه، جان تازه‌ای به گیشه جهانی داده و اثرات آن در سراسر جهان احساس شده است.

به گزارش ورایتی تاکنون «باربی» – کمدی با بازی مارگو رابی در نقش عروسک مشهور – با فروش بیش از ۱ میلیارد دلار در سراسر جهان، گرویگ را به اولین کارگردان تنهای زنی تبدیل کرده که به این موفقیت دست یافته است. اما “اوپنهایمر” نیز با بازی سیلین مورفی در نقش پدر بمب اتمی، جایگاه خود را حفظ کرده و تاکنون بیش از ۶۰۲ میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است.

اگرچه «باربی» از زمان اکران، به طور محکمی صدرنشین گیشه داخلی آمریکا بوده است، اما «اوپنهایمر» در بازارهای عمده‌ای مانند هند و هنگ کنگ به رتبه اول دست یافته است. هر دو فیلم نیز به دلیل موضوعاتشان – به ویژه زیرمتن‌های فمینیستی «باربی» و تصویرسازی از ساخت بمب‌های اتمی در «اوپنهایمر» – در کشورهای مختلف با واکنش‌هایی روبرو شده‌اند که گاه یکی را به طور پیش فرض برنده می‌کند.

در ادامه بازخورد این دو فیلم پس از ۳ هفته اکران در بزرگترین بازارهای سینمایی جهان را بررسی می‌کنیم:

آمریکای شمالی

“باربی” تاکنون 485.4 میلیون دلار در آمریکا و کانادا فروخته است. “اوپنهایمر” نیز در آستانه هفته چهارم 245.5 میلیون دلار فروش داشته است.

چین

چین که از لحاظ فرهنگی با پدیده باربی و استانداردهای زیبایی غربی فاصله دارد، در ابتدا “باربی” را تحریم کرد. اما پس از شروع ضعیف – رتبه پنجم با 8.2 میلیون دلار در 3 روز اول – فیلم توانایی مقاومت نشان داده است. تاکنون 34 میلیون دلار در چین فروخته و در شبکه‌های اجتماعی چینی محبوب شده است.

انگلستان

پس از 3 هفته، “باربی” 87.5 میلیون دلار و “اوپنهایمر” 53.4 میلیون دلار در انگلستان فروخته‌اند. “باربی” پرفروش‌ترین فیلم سال در انگلستان است.

مکزیک

“باربی” در مکزیک نیز بهتر عمل کرده و 48.9 میلیون دلار فروخته است. “اوپنهایمر” 15.4 میلیون دلار درآمد داشته است.

آلمان

رقابت نزدیکی میان “باربی” با 34 میلیون دلار و “اوپنهایمر” با بیش از 28.5 میلیون دلار فروش وجود دارد.

کره جنوبی

“باربی” در کره جنوبی که جامعه‌ای مردسالار است، عملکرد ضعیفی داشته و تنها 3.89 میلیون دلار فروخته است. “اوپنهایمر” قرار است 15 آگوست اکران شود.

فرانسه

تب “باربی” به فرانسه هم رسیده و تاکنون 29.3 میلیون دلار در این کشور فروخته است. اما فرانسوی‌ها “اوپنهایمر” تاریک را نیز دوست دارند و 26.5 میلیون دلار فروش داشته است.

ترکیه

“اوپنهایمر” در ترکیه نسبت به “باربی” عملکرد بهتری داشته است، تاکنون 5.2 میلیون دلار در این کشور فروخته در حالی که فروش “باربی” 3.19 میلیون دلار بوده است. اگرچه “باربی” با فروش 1.5 میلیون دلاری در هفته اول، صدرنشین شد اما “اوپنهایمر” در 2 هفته اخیر همچنان جایگاه نخست گیشه ترکیه را حفظ کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید