اخبار سینما

پشیمانی ریدلی اسکات از کارگردانی نکردن «Blade Runner»!

پشیمانی ریدلی اسکات از کارگردانی نکردن «Blade Runner»!
نویسنده : تحریریه۱۷ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

ریدلی اسکات، کارگردان فیلم Blade Runner، در مصاحبه اخیر خود با مجله Empire فاش کرد که از اینکه نتوانسته دنباله این فیلم را کارگردانی کند، پشیمان است.

اسکات در سال 2011 توسط شرکت Alcon Entertainment برای کارگردانی دنباله فیلم Blade Runner که در سال 1982 اکران شد و هریسون فورد در آن بازی می کرد، انتخاب شد. اما او به دلیل تداخل در برنامه کاری اش، از این پروژه کناره گیری کرد و Denis Villeneuve کارگردانی Blade Runner 2049 را بر عهده گرفت.

اسکات در این مصاحبه گفت:

من نباید مجبور می‌شدم که این تصمیم را بگیرم. اما مجبور شدم. من باید Blade Runner 2 را می ساختم.

اسکات بعد از کناره گیری از کارگردانی Blade Runner 2049، فیلم علمی تخیلی و ترسناک Alien: Covenant را کارگردانی کرد. این فیلم در نهایت با بازی هریسون فورد، رایان گاسلینگ، آنا د آرماس و جرد لتو اکران شد.

Blade Runner 1982

اسکات اکنون به عنوان یکی از تهیه کنندگان در سریال Blade Runner 2099 که توسط استودیو آمازون تولید می‌شود، حضور دارد. این سریال در آینده اتفاق می‌افتد و به گفته اسکات، شبیه به رمان Brave New World اثر Aldous Huxley است.

Blade Runner 2099 در حال حاضر در مرحله پیش تولید است و فیلمبرداری آن قرار است در بهار سال 2024 آغاز شود. «Silka Luisa» نویسنده و تهیه‌کننده اجرایی این سریال است و «Jeremy Podeswa» کارگردانی آن را بر عهده خواهد داشت.

اسکات در سال های اخیر بارها از تمایل خود برای ساخت دنباله ای برای Blade Runner گفته بود. او در سال 2018 به Digital Spy گفته بود:

من فکر می‌کنم یک داستان دیگر وجود دارد. من یک داستان دیگر آماده دارم که می‌تواند تکامل یابد و توسعه یابد، بنابراین مطمئنا یک داستان دیگر وجود دارد که باید ساخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید