اخبار بازی

رایت گیمز ۵۳۰ نفر را در راستای تمرکز بر پروژه‌های تاثیرگذار تعدیل می‌کند

نویسنده : دانیال نوروزی۰۳ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

شرکت خالق بازی‌هایی مانند والورانت و لیگ آف لجندز، یعنی رایت گیمز، ۵۳۰ نفر از کارمندان خود را با هدف تمرکز روی پروژه‌های تاثیرگذارتر، تعدیل می‌کند.

هم‌بنیان‌گذار و رئیس بخش محصولات رایت گیمز، مارک مریل و دیلن جیدجا، مدیرعامل در پستی اعلام کردند که ۵۳۰ نفر از کارکنان این شرکت، که به خاطر بازی‌های پرمخاطب لیگ آف لجندز و والورانت شناخته می‌شود، تعدیل شده‌اند.

آن‌ها در این پست گفته‌اند که در حال تغییر تمرکز شرکت به پروژه‌های تاثیرگذاری هستند که «آن‌ها را به سوی آینده‌ای پایدارتر سوق می‌دهند». با انجام این کار، آن‌ها جدیدترین شرکت از میان بسیاری از شرکت‌هایی هستند که در سال گذشته با رکود بازار بازی، هزاران نفر را تعدیل کرده‌اند.

این تعدیل نیرو نشان می‌دهد که حتی شرکت‌های بزرگ با بازی‌های پرطرفدار هم در برابر این رکود مصون نیستند. از جمله بخش‌هایی که متضرر شده‌اند، رایت فورج است که بازی‌های غیر از رایت را در جهان لیگ آف لجندز منتشر می‌کند، و همین‌طور لِجِندز آف رونِتِرا!

رهبران شرکت در یک پست وبلاگی گفته‌اند: «در طول تاریخ خود، ما سعی کرده‌ایم از روزهایی مانند امروز اجتناب کنیم، اما این تصمیم برای آینده رایت ضروری است. این کار برای خوشحال کردن سهامداران یا رسیدن به درآمد سه ماهه خاص نیست – بلکه یک ضرورت است. در چند سال گذشته، با دو برابر شدن تعداد کارکنان رایت، تلاش‌های خود را به پروژه‌های بیشتری گسترش دادیم، بدون آن‌که به اندازه کافی دقیق تشخیص دهیم که بازیکنان بیشتر به چه چیزی نیاز دارند. اصلاحاتی که انجام می‌دهیم، با کاهش سرمایه‌گذاری بر روی چیزهایی که تأثیری ندارند، هدف‌گذاری ما را بر مناطقی متمرکز می‌کند که بیشترین تأثیر را بر تجربه شما دارند.»

این تعدیل نیرو حدود ۱۱ درصد از کارکنان را شامل می‌شود، به این معنا که رایت نزدیک به ۴۵۰۰ کارمند باقی‌مانده دارد. رایت گیمز روی بازی‌های زنده اصلی خود – لیگ آف لجندز، والورانت، تیم‌فایت تاکتیکس، و وایلد ریفت – تمرکز خواهد کرد. رایت اولویت‌بندی این تیم‌ها را انجام می‌دهد تا بتوانند روی محتوا، ویژگی‌ها و به‌روزرسانی‌هایی تمرکز کنند که مستقیما به خواسته‌های بازیکنان پاسخ می‌دهند. بازیکنان می‌توانند انتظار رویدادها، حالت‌های بازی و نقشه‌های راه طولانی‌مدتی داشته باشند که منجر به آینده‌های پررونق (امیدوارم چند دهه‌ای) برای این بازی‌ها شود.

رهبران شرکت گفته‌اند: «استراتژی ما، ورزش‌های الکترونیکی، موسیقی و سرگرمی را با بازی‌هایمان بیشتر ادغام خواهد کرد. ورزش‌های الکترونیکی فقط در مورد رقابت نیستند؛ بلکه در مورد اوج‌ها، فرودها و جوامعی هستند که در اطراف بازی‌ها شکوفا می‌شوند.»

آن‌ها گفتند که سرگرمی فقط در مورد داستان‌سرایی نیست؛ بلکه دروازه‌ای به روایت‌های عمیق‌تر، شخصیت‌ها و جهان‌هایی است که تجربه بازی را غنی‌تر می‌کند.

رهبران شرکت گفته‌اند: «با رشد ما، برخی از تلاش‌هایمان بیشتر منزوی شده‌اند و ما آرزوی ترکیب بی‌درز گیم‌پلی، برتری رقابتی و عمق روایی را به شیوه‌هایی داریم که واقعاً بازی کردن را لذت‌بخش‌تر کند.»

«چه آهنگ پرهیجان بعدی گروه کی/دی‌ای باشد، چه داستانی که در آرکین روایت می‌شود، چه هیجان یک تورنمنت تی‌اف‌تی اوپن، چه حس بی‌نظیر بازی پنجِ فینال جهانی وَلورانت، یا جو هیجان‌انگیز مسابقات قهرمانی وَلورانت، تمرکز ما بر کیفیت، تأثیر و تجربیات یکپارچه برای بازیکنان در سراسر جهان است.»

علاوه بر عناوین زنده، رایت گیمز پروژه‌هایی مانند پروژه L را در دست دارد که به گفته آن‌ها پیشرفت خوبی داشته است (منتظر به‌روزرسانی‌های بیشتر در اواخر امسال باشید). و آن‌ها گفتند که فصل دوم آرکین برای نوامبر ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است. به علاوه، تعدادی پروژه دیگر در مراحل مختلف تحقیق و توسعه در حال انجام هستند.

دیدگاهتان را بنویسید