اخبار بازی

بازی Final Fantasy 16 برای کنسول‌های ایکس‌باکس در دست ساخت است!

نویسنده : دانیال نوروزی۰۲ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

بازی نقش‌آفرینی Square Enix روی پلی استیشن 5 در دسترس است. پیش‌تر تایید شد که بازی Final Fantasy 16 برای PC نیز در دست ساخت قرار دارد.

بازی‌های جدید سری  Final Fantasyمانند نسخه‌های قدیمی فرنچایز، به انحصار کنسول‌های پلی‌استیشن در آمده‌اند، اما به نظر می‌رسد که این روند ممکن است به زودی تغییر کند. شایعات اخیر ادعا کردند که Square Enix در حال مذاکره با مایکروسافت برای عرضه Final Fantasy 7 Remake روی کنسول‌های ایکس‌باکس بوده است و به نظر می‌رسد که Final Fantasy 16 نیز از این سیاست پیروی خواهد کرد.

نیک بیکر، یکی از بنیان‌گذاران رسانه XboxEra، در قسمت اخیر پادکست خود ادعا کرد که پورت ایکس‌باکس بازی Final Fantasy 16 در دست ساخت است، هر چند خودی جزئیاتی در مورد زمان عرضه این عنوان اکشن-نقش‌آفرینی برای پلتفرم مایکروسافت ندارد.

بازی Final Fantasy 16 سال گذشته به عنوان یک بازی انحصاری برای پلی‌استیشن 5 عرضه شد، اگرچه نسخه PC بازی نیز در دست توسعه است. دومین بسته الحاقی بازی به نام The Rising Tide نیز امسال منتشر خواهد شد. اینکه آیا نسخه ایکس‌باکس بازی پس از همه این‌ها عرضه خواهد شد یا همراه با آن‌ها، مشخص نیست. البته شاید این پورت اصلا در دست ساخت نباشد؛ هرچه که باشد، داریم به شایعات استناد می‌کنیم.

شایان ذکر است که اسکوئر انیکس در ماه جولای اعلام کرد که با مایکروسافت همکاری نزدیکی خواهد داشت تا بازی‌های بیشتری را برای کنسول‌های ایکس‌باکس عرضه کند. بازی Final Fantasy 14 قرار است بهار امسال برای ایکس‌باکس سری ایکس و اس عرضه شود، در حالی که Visions of Mana در تابستان پیش رو منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید