اخبار سینما

انجمن بازیگران آمریکا، توافق های موقت را استراتژی حیاتی اعتصابات خواند

انجمن بازیگران آمریکا، توافق های موقت را استراتژی حیاتی اعتصابات خواند
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۰۹ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اتحادیه بازیگران آمریکا- فدراسیون تلویزیون و رادیو (SAG-AFTRA) در واکنش به انتقادات نسبت به توافق‌نامه‌های موقت خود، گفت که این توافق‌نامه‌ها بخش مهمی از رویکرد استراتژیک ما در این مذاکرات و اعتصاب هستند. توافق‌نامه‌های موقت اجازه می‌دهند پروژه‌های واقعا مستقل در طول اعتصاب فیلم‌برداری کنند، به شرطی که ملزم به رعایت شرایط هر توافق‌نامه‌ای باشند که اتحادیه در نهایت با اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون منعقد می‌کند.

در میان منتقدان، سارا سیلورمن قرار دارد که بازیگرانی را که در این پروژه‌ها کار می‌کنند “فرار از کار” خوانده، اگرچه هفته گذشته در شبکه‌های اجتماعی اذعان کرده بود “متوجه می‌شوم که من فقط چیزی را درک نمی‌کنم.”

کمیته مذاکره‌کننده اتحادیه، در پیامی به اعضا، تلاش کرده است تا سوءتفاهمات را روشن کند.

پیام این کمیته به صورت زیر است:

برخی اظهار کرده‌اند که توافق‌نامه‌های موقت ممکن است اعتصاب را طولانی‌تر کند، اما ما مخالفیم. ما باور داریم اعمال فشار رقابتی بیشتر بر اتحادیه تهیه‌کنندگان و محروم کردن آن‌ها از چیزی که بیشتر از همه می‌خواهند، آن‌ها را مجبور به بازگشت به میز مذاکره و پایان دادن به اعتصاب خواهد کرد.

کمیته همچنین تأکید کرده است که تصمیم گرفته بود پیش از شروع مذاکرات به تهیه‌کنندگان مستقل اجازه دهد برای توافق‌نامه‌های موقت درخواست دهند.

همچنین کمیته در این باره چنین گفته است:

باید متوجه باشید که ما فقط در مقابل شرکت‌های عضو اتحادیه تهیه‌کنندگان اعتصاب کرده‌ایم، نه تولیدات مستقلی که مشمول شرایط توافق‌نامه‌های موقت ما می‌شوند. این حرکت استراتژیک از سوی ما ضروری است.

در نهایت انجمن بازیگران با اشاره به سختی کار مذاکره، تلاش خود را برای عادلانه پیش‌بردن آن اعلام کرد و از حمایت اعتصاب کنندگان نهایت تشکر را داشت.

دیدگاهتان را بنویسید