اخبار سینما

اعتصاب بازیگران پس از توافق نویسندگان ادامه دارد

اعتصاب بازیگران پس از توافق نویسندگان ادامه دارد
نویسنده : تحریریه۰۳ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

سندیکای بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA) که از روز اول اعتصاب نویسندگان همراه آن‌ها بوده است، پس از دستیابی به توافق مقدماتی بین نویسندگان و انجمن تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون آمریکا (AMPTP) در روز یکشنبه، به سرعت به نویسندگان تبریک گفت.

این سندیکا در بیانیه‌ای در شامگاه یکشنبه اعلام کرد که همچنان در اعتصاب به سر می‌برد و از AMPTP خواست تا برای دستیابی به «شرایط لازم» برای اعضای خود، به مذاکرات با بازیگران بازگردد.

در این بیانیه آمده است:

SAG-AFTRA نویسندگان را به خاطر دستیابی به توافق مقدماتی با AMPTP پس از 146 روز از قدرت، انعطاف‌پذیری و همبستگی باورنکردنی در خطوط پیکت تبریک می‌گوید. در حالی که منتظر بررسی توافق مقدماتی بین WGA و AMPTP هستیم، همچنان متعهد به دستیابی به شرایط لازم برای اعضای خود هستیم.

این بیانیه همچنین می‌افزاید:

از روزی که اعتصاب WGA آغاز شد، اعضای SAG-AFTRA در خطوط پیکت در کنار نویسندگان ایستاده‌اند. ما همچنان در قرارداد تلویزیونی/تئاتری خود در اعتصاب به سر می‌بریم و به مدیران ارشد استودیو و استریمر و AMPTP اصرار می‌کنیم تا به میز مذاکره برگردند و معامله عادلانه‌ای را که اعضای ما حق دارند و خواستار آن هستند، انجام دهند.

اعتراض بازیگران هم اکنون 73 روز است که ادامه دارد. SAG-AFTRA در 14 ژوئیه، دو هفته پس از انقضای قرارداد آن‌ها در 30 ژوئن، از میز مذاکره خارج شد. این سندیکا در 5 ژوئن با 98 درصد آراء به اعتصاب رای داد.

مذاکرات در 13 ژوئیه شکست خورد و اولین اعتصاب بازیگران علیه صنعت فیلم و تلویزیون از سال 1980 را رقم زد. این مذاکرات تمدید شده بود زیرا مذاکرات همچنان در جریان بود، اگرچه افراد بدبین معتقد بودند که استودیوها از این تاکتیک استفاده کردند تا به برخی از فیلم‌های پرفروش هالیوودی زمان بیشتری برای تبلیغ بدهند.

دانکن کراتری-ایرلند، مدیر اجرایی ملی و مذاکره کننده ارشد SAG-AFTRA، مدت‌هاست گفته است که این سندیکا همچنان مشتاق است تا با AMPTP که در طول این فرآیند فقط با یک طرف مذاکره کرده است، به میز مذاکره برگردد.

او ماه گذشته گفت:

ما آماده، مایل و قادر به ادامه مذاکره با آنها بوده‌ایم و خواهان بازگشت AMPTP به میز مذاکره هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید