اخبار تکنولوژی

سم آلتمن تکذیب کرد؛ خبری از موتور جست‌وجوی OpenAI نیست!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

در پی گزارش‌های اخیر مبنی بر احتمال رونمایی از موتور جستجوی ChatGPT توسط OpenAI در روز دوشنبه، سم آلتمن، مدیرعامل این شرکت، ادعای معرفی موتور جستجو را رد کرده و اعلام کرده است که در عوض، به‌روزرسانی‌های جدیدی برای ChatGPT و GPT-4 که از نظر وی «جادویی» هستند، معرفی خواهند شد.

آلتمن در پست جدیدی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «نه GPT-5 و نه یک موتور جستجو، اما ما سخت روی چیزهای جدیدی کار کرده‌ایم که فکر می‌کنیم مردم آن‌ها را دوست خواهند داشت! برای من مثل جادو است.»

همچنین حساب رسمی OpenAI در ایکس از برگزاری این رویداد در ساعت 20:30 روز دوشنبه به وقت ایران خبر داده است که در آن، به‌روزرسانی‌های ChatGPT و GPT-4 به نمایش گذاشته خواهند شد.

گرچه OpenAI به طور رسمی احتمال معرفی محصول مرتبط با جستجوی خود را در این رویداد رد کرده است، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که این شرکت همچنان روی چنین محصولی کار می‌کند که احتمالا توانایی جستجو در وب و ارائه منابع مربوطه در نتایج را خواهد داشت. همچنین گفته شده که این قابلیت جستجوی ChatGPT ممکن است از موتور جستجوی Bing مایکروسافت پشتیبانی کند. علاوه بر این، به گفته منابع، OpenAI به‌طور فعال درحال استخدام مهندسان گوگل برای توسعه این محصول بوده است.

در خصوص GPT-5، جانشین مدل زبانی بزرگ GPT-4، قبلا گزارش شده بود که انتظار می‌رود این مدل امسال و احتمالاً در تابستان عرضه شود. نکته قابل توجه دیگر این است که سه‌شنبه همین هفته، غول فناوری گوگل کنفرانس سالانه I/O خود را برگزار خواهد کرد که انتظار می‌رود در آن از چندین محصول مرتبط با هوش مصنوعی رونمایی کند.

دیدگاهتان را بنویسید