اخبار تکنولوژی

سامسونگ استفاده از هوش مصنوعی را ممنوع کرد!

هوش مصنوعی
نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
0 دیدگاه

تب استفاده از هوش‌های مصنوعی هرروز داغ‌تر از قبل می‌شود و خبرهای عجیب در این حوزه روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند. حالا نوبت به سامسونگ رسیده است تا استفاده از هوش مصنوعی نظیر ChatGPT را برای کارکنان خود ممنوع کند. دلیل اصلی این ممنوعیت اعمال شده توسط سامسونگ، نگرانی‌های امنیتی است.

این اقدام سامسونگ از زمانی کلید خورد که کارمندان این غول تکنولوژی، اطلاعات حساس سامسونگ را با ChatGPT در میان گذاشتند و تمامی این داده‌ها به بیرون درز پیدا کرد. این اتفاق سه مرتبه‌ی پیاپی رخ داده است و همین موضوع سبب شد تا سامسونگ استفاده از هوش مصنوعی را برای کارمندان خود ممنوع کند.

سامسونگ در روز دوشنبه، اطلاعیه‌ای را مبنی‌بر ممنوعیت استفاده از هوش‌های مصنوعی نظیر Bard و ChatGPT را کارکنان خود ممنوع اعلام کرد.

در این یادداشت به صراحت اشاره شده که این حرکت در بحبوحه نگرانی‌های شدید در مورد نشت تصادفی کد منابع داخلی به هوش مصنوعی انجام شده است. از آنجایی که اطلاعات به پایگاه داده هوش مصنوعی داده می‌شود، داده‌ها می‌توانند در پاسخ به پرسشی که توسط هر کاربر ساده‌ای که در هر نقطه‌ای از جهان زندگی می‌کند، ارائه شود. قانون جدید استفاده از ابزارهای مولد هوش مصنوعی را در دستگاه‌های متعلق به سامسونگ از جمله کامپیوتر، تبلت و تلفن هوشمند ممنوع می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید