اخبار تکنولوژی

سامسونگ از گلکسی F14 با باتری غول پیکر رونمایی کرد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۵ فروردین ۱۴۰۲
0 دیدگاه

سری F گوشی‌های گلکسی سامسونگ دقیقا به مانند سری M ، ابتدا فقط برای بازار هندوستان ساخته می‌شدند؛ اما با توجه به استقبال بی‌نظیر جهانی از این دو سری، سامسونگ تصمیم گرفت M و F را به یک خانواده‌ی جهانی تبدیل کند.

امروز سامسونگ یکی از جدیدترین اعضای سری F یعنی Galaxy F14 را با باتری 6000 میلی‌آمپری معرفی کرد تا رقبای چینی را وارد یک چالش بزرگ کند.

گلکسی F14 یک گوشی مقرون به صرفه و ارزان قیمت با مشخصات خوب و قابل قبول است. اصلی‌ترین نقطه‌ی قوت این گوشی باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن است که از سیستم فست شارژ ۲۵ وات نیز پشتیبانی می‌کند. نمایشگری که این غول کره‌ای برای آن در نظر گرفته از نوع PLS LCD بوده و ۶٫۶ اینچی با رزولوشن +FHD و نرخ نوسازی تصویر ۹۰ هرتزی است که توسط یک پوشش گوریلا گلس ۵ هم از آن محافظت می‌شود.

به لطف چیپست اگزینوس ۱۳۳۰، پشتیبانی از اینترنت ۵G هم در این گوشی دیده می‌شود. تراشه‌ای ۵ نانومتری با ۸ هسته شامل ۲ هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و ۶ هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز. در کنار این پردازنده از ۴/۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی هم استفاده شده که از طریق کارت حافظه میکرو اس دی قابل ارتقا است.

روی قاب پشتی این گوشی از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده شده که در کنار آن یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو را هم شاهد هستیم. روی بالاترین بخش نمایشگر این گوشی هم یک حفره به صورت قطره‌ای در نظر گرفته شده که سنسوری به اندازه‌ی ۱۳ مگاپیکسل به عنوان دوربین سلفی درون آن قرار داده شده است.

با اعلام برند سامسونگ، گلکسی F14 در سه رنگ مشکی، سبز و بنفش در تاریخ ۳۰ مارس (5 روز دیگر) با قیمت ۱۲۹۹۰ روپیه (۱۵۸ دلار) برای مدل ۴/۱۲۸ گیگابایتی و ۱۴۴۹۰ روپیه (۱۷۶ دلار) برای مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی در دسترس قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید