اخبار تکنولوژی

فروش بی‌سابقه گوشی‌های تاشو سامسونگ در سال ۲۰۲۲

نویسنده : عضو تحریریه۱۶ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

بازار گوشی‌های هوشمند تاشو به سرعت در حال گسترش است و سامسونگ در حال حاضر با برتری زیاد نسبت به رقبای خود بر این صنعت تسلط دارد. بر اساس گزارش اخیر فایننشال تایمز و بر اساس تحقیقات Canalys، سامسونگ در سال 2022 تعداد دستگاه‌های تاشو بیشتری را نسبت به دیگر سازندگان تجهیزات اصلی روانه بازار کرد.

از مجموع 14.2 میلیون محموله در بازار گوشی‌های تاشو، سامسونگ کمی کمتر از 12 میلیون دستگاه را به خود اختصاص داده است. در مقایسه، هواوی کمتر از 2 میلیون گوشی تاشو فروخته است. در حالی که Oppo، Vivo، Xiaomi و Honor هر کدام کمتر از 1 میلیون دستگاه تاشو در طول سال به فروش رساندند.

اگرچه عرضه جهانی گوشی تاشو Razr در سال 2022 انجام شد، موتورولا کمترین موفقیت را در بین سازندگان تجهیزات اصلی داشت و تنها 4 هزار دستگاه را ثبت سفارش کرد. این رقم کوچک در مقایسه با نزدیک به 12 میلیون محموله سامسونگ کمرنگ است. با این حال، به نظر می‌رسد که بازار تلفن‌های همراه تاشو در کل وضعیت نسبتا خوبی دارد.

علی‌رغم این واقعیت که سال 2022 بدترین سال برای گوشی‌های هوشمند، چه تاشو یا غیر تاشو بود، گزارش فایننشال تایمز تخمین می‌زند که محموله‌های گوشی‌های تاشو در سال 2023 دو برابر خواهد شد و به 30 میلیون خواهد رسید. این رشد تا حدی به دلیل برنامه‌های بلندپروازانه سامسونگ برای ارسال تقریبا 15 میلیون دستگاه Galaxy Z Fold 4 و Galaxy Z Flip 4 به بازار است.

اگرچه ممکن است این شرکت تا سپتامبر که انتظار می‌رود Z Fold 5 و Z Flip 5 رونمایی شوند به این هدف نرسد؛ نسل بعدی تلفن‌های تاشو احتمالا به سامسونگ کمک می‌کنند تا به هدف 15 میلیونی خود تا پایان سال 2023 دست یابد.

رشد سریع بازار گوشی‌های تاشو می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله افزایش تقاضا برای نمایشگرهای بزرگتر و تمایل به فناوری نوآورانه‌تر باشد. گوشی‌های هوشمند تاشو تجربه‌ای منحصربه‌فرد و آینده‌نگرانه را به کاربران ارائه می‌دهند که گوشی‌های هوشمند سنتی نمی‌توانند با آن مطابقت کنند. این موضوع به ویژه برای مصرف‌کنندگان طرفداران فناوری که همیشه به دنبال نوآوری بزرگ بعدی در فناوری تلفن همراه هستند جذاب است.

موفقیت بازار گوشی‌های هوشمند تاشو همچنین اهمیت نوآوری در صنعت فناوری را برجسته می‌کند. شرکت‌هایی که مایل به ریسک هستند و مرزهای ممکن را پشت سر می‌گذارند، اغلب آنهایی هستند که در صدر قرار می‌گیرند. تسلط سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو گواه این واقعیت است و این احتمال وجود دارد که شرکت‌های دیگر نیز در سال‌های آتی از این روند پیروی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید