اخبار تکنولوژی

ورود پر قدرت سامسونگ به صنعت پزشکی/ درمان آلزایمر ممکن شد؟

ورود پر قدرت سامسونگ به صنعت پزشکی
نویسنده : عضو تحریریه۲۴ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

حوزه‌های فناوری و مراقبت‌های بهداشتی همیشه ارتباط نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند؛ پیشرفت‌های علمی پایه‌های پزشکی مدرن را از درمان بیماری‌ها و تسهیل جراحی‌ها تا ایفای نقشی حیاتی در تشخیص زودهنگام، شکل می‌دهد.

اخیرا بسیاری از شرکت‌های فناوری مانند اپل تمرکز خود را بر روی یافتن راه‌حل‌های سلامت از طریق محصولات خود گذاشته‌اند، به عنوان مثال اپل واچ می‌تواند برخی از بیماری‌های قلبی را از قبل تشخیص دهد و اکنون، حرکتی مشابه از کره جنوبی به گوش می‌رسد. سامسونگ اعلام کرده است که از تشخیص دیجیتالی آلزایمر با استفاده از گلکسی تب اس 8 پلاس پشتیبانی می‌کند.

گلکسی تب اس 8 پلاس سامسونگ نقش مهمی در تشخیص دیجیتال آلزایمر دارد

سامسونگ اعلام کرده است که از تشخیص دیجیتال آلزایمر با استفاده از Galaxy Tab S8+ Enterprise Edition پشتیبانی می‌کند و در همین راستا زیرمجموعه سوئیسی این شرکت با Bottneuro AG، یک استارت آپ فناوری پزشکی، برای انجام تحقیقات در مورد توسعه راه حل تشخیص آلزایمر همکاری کرده است.

فناوری Bottneuro AG مناطقی از مغز را که تحت تأثیر این بیماری قرار گرفته‌اند از طریق تصویربرداری رزونانس مغناطیسی سه بعدی (MRI) و داده‌های تصویربرداری توموگرافی گسیل پوزیترون (PET) شناسایی می‌کند. پس از شناسایی، این مناطق می توانند با Miamind مورد هدف قرار گرفته و به صورت الکترونیکی تحریک شوند.

بیمارانی که از زوال عقل رنج می برند اغلب در مراحل اولیه بیماری کاهش عملکرد شناختی را تجربه می‌کنند که نیاز به یافتن دستگاهی را که کارکرد و درک آن آسان باشد برای Bottneuro AG ضروری می‌کند؛  Galaxy Tab S8+ برای کنترل محرک عصبی و انتقال داده‌های درمان استفاده می‌شود. این پیشرفت تشخیص زودهنگام را بسیار آسان‌تر و در دسترس تر می‌کند.

راه حل توسعه یافته از طریق این تحقیق به بیماران بالینی در بیمارستان‌های سوئیس ارائه می‌شود. سامسونگ قصد دارد 100 محصول گلکسی تب اس 8 پلاس را در ماه ژوئن عرضه کند و تعداد دستگاه‌های عرضه شده تا پایان سال جاری به 2500 دستگاه افزایش خواهد یافت. این شرکت قصد دارد سال آینده عرضه محصولات خود را به مناطق مختلف از جمله اروپا گسترش دهد.

با افزایش سن جمعیت جهان، استفاده از تشخیص دیجیتال برای بیماری آلزایمر اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند. طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، در حال حاضر حدود 50 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به زوال عقل هستند که بیماری آلزایمر شایع ترین نوع آن است. پیش بینی می شود این تعداد تا سال 2050 سه برابر شود.

در سال 2021 تعداد افراد مبتلا به زوال عقل تقریبا 55 میلیون نفر تخمین زده شده‌است و پیش‌بینی می‌شود که این تعداد تا سال 2030 به 78 میلیون و تا سال 2050 به 139 میلیون نفر به دلیل پیری جمعیت جهان افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید