اخبار تکنولوژی

سامسونگ گلکسی واچ ۷ ممکن است از تراشه ۳ نانومتری اگزینوس W1000 استفاده کند

نویسنده : دانیال نوروزی۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

رویداد بعدی سامسونگ با عنوان Galaxy Unpacked احتمالا در اوایل جولای ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد و در این رویداد، این شرکت احتمالا از گلکسی واچ ۷، گلکسی زد فلیپ ۶ و گلکسی زد فولد ۶ رونمایی می‌کند.

در حالی که به احتمال زیاد گوشی‌های تاشو از پردازنده‌ی ۴ نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مخصوص گلکسی استفاده خواهند کرد، انتظار می‌رود گلکسی واچ ۷ اولین دستگاه سامسونگ باشد که از تراشه ۳ نانومتری اگزینوس بهره می‌برد.

اگرچه برخی گزارش‌ها قبلا ادعا کرده بودند که گلکسی واچ ۷ از یک تراشه ۳ نانومتری استفاده خواهد کرد، گزارش جدیدی از روزنامه کره‌جنوبی The Korean Economic Daily اطلاعات بیشتری در مورد آن فاش می‌کند. طبق این گزارش، تراشه گلکسی واچ ۷ همانطور که قبلا شایعه شده بود، اگزینوس W1000 نام خواهد داشت. این تراشه با فرآیند نسل دوم ۳ نانومتری (SF3) توسط بخش ریخته‌گری سامسونگ ساخته می‌شود.

سامسونگ چند روز پیش اعلام کرد که اولین تراشه ۳ نانومتری خود را با موفقیت تولید کرده است و گزارش جدید ادعا می‌کند که تولید انبوه آن در نیمه دوم سال آغاز خواهد شد.

با توجه به جهش سامسونگ از فرآیند ۵ نانومتری برای اگزینوس W930 به فرآیند ۳ نانومتری برای اگزینوس W1000، تغییر قابل توجهی در نام این تراشه محتمل است. این تراشه پیشرفته‌ترین تراشه پوشیدنی حال حاضر دنیا است. برای مقایسه، اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ از یک تراشه ۵ نانومتری به نام S9 استفاده می‌کنند.

گزارش جدید ادعا می‌کند که اگزینوس W1000 عملکرد بالاتر و ۲۰ درصد بازدهی انرژی بیشتری را ارائه می‌دهد. این ارتقا باید برای بهبود عملکرد و عمر باتری گلکسی واچ ۷ کافی باشد.

در همین راستا این نشریه کره‌ای حاکی از آن است که رویداد بعدی Galaxy Unpacked در تاریخ ۱۰ جولای در پاریس برگزار خواهد شد. گفته می‌شود این تاریخ برای به حداکثر رساندن تبلیغات محصولات جدید قبل از بازی‌های المپیک پاریس که از ۲۶ جولای ۲۰۲۴ آغاز می‌شود، انتخاب شده است.

همچنین ادعا می‌شود که گلکسی زد فلیپ ۶ و گلکسی زد فولد ۶ برخلاف گوشی‌های تاشوی قبلی سامسونگ، از یک نمایشگر تاشوی «بدون چروک» (بدون خط تا واضح) بهره خواهند برد.

سامسونگ گلکسی واچ ۷

انتظارات از گلکسی واچ ۷

به احتمال زیاد سری ساعت هوشمند بعدی سامسونگ شامل سه مدل خواهد شد و برخلاف نسل‌های قبلی گلکسی واچ، ممکن است یکی از آن‌ها صفحه‌نمای مربعی‌تر داشته باشد.

همچنین با توجه به آغاز توسعه داخلی آن، این سری ساعت می‌تواند نسخه‌ی جدیدتری از رابط کاربری One UI Watch مبتنی بر Wear OS 5 را به همراه داشته باشد. گوگل احتمالا امروز در رویداد Google I/O از Wear OS 5 رونمایی خواهد کرد.

ساعت هوشمند آینده سامسونگ می‌تواند از هوش مصنوعی برای تشخیص دقیق‌تر فیبریلاسیون دهلیزی (آریتمی قلبی) استفاده کند. سامسونگ تایید کرده است که ساعت هوشمند بعدی این شرکت می‌تواند از کیفیت بالاتری برخوردار باشد و ویژگی‌های هوش مصنوعی بیشتری را شامل شود. همچنین گفته می‌شود یکی از مدل‌ها ممکن است از بزرگ‌ترین باتری که تاکنون در یک گلکسی واچ دیده شده است، بهره‌مند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید