اخبار تکنولوژی

سامسونگ تبلت اقتصادی جدیدی با تراشه اگزینوس به بازار عرضه می‌کند

نویسنده : دانیال نوروزی۰۲ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

تازه‌ترین اخبار حاکی از آن است که سامسونگ به تازگی قصد دارد تا یک تبلت اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه مجهز به تراشه اختصاصی اگزینوس را روانه بازار کند.

سامسونگ پس از عرضه چند تبلت جدید در شش ماه گذشته، از جمله مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای مانند Galaxy Tab A9 و مدل‌های لوکس مانند Galaxy Tab S9 Ultra، همچنان به تکمیل و گسترش سبد محصول تبلت‌های خود ادامه می‌دهد. به نظر می‌رسد این شرکت کره‌ای قصد دارد یک تبلت مقرون‌به‌صرفه دیگر به بازار عرضه کند.

گلکسی تب A9 ارزان‌ترین تبلت این شرکت است، در حالی که گلکسی تب A9+ یک قدم بالاتر از آن قرار گرفته و صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و روان‌تری دارد. سری گلکسی تب S9 FE بهترین تعادل بین تبلت‌های میان‌رده و پریمیوم را ارائه می‌دهد. اما به نظر می‌رسد سامسونگ می‌خواهد تبلت جدیدی را بین سری گلکسی تب A9 و سری گلکسی تب S9 FE جای دهد.

یک تبلت بدون نام با شماره مدل SM-P620 در پایگاه داده Geekbench مشاهده شده است که برخی از مشخصات آن را نشان می‌دهد. این تبلت در تست عملکرد تک‌هسته‌ای پردازنده امتیاز 930 و در تست عملکرد چند هسته‌ای پردازنده امتیاز 1843 کسب کرده است.

نام این تبلت ممکن است گلکسی تب S9 لایت یا گلکسی تب S8 لایت باشد، اما تا زمانی که اطلاعات بیشتری در مورد این دستگاه نداشته باشیم، نمی‌توان با قطعیت چیزی گفت. این تبلت دارای پردازنده اگزینوس 1280 است که یک تراشه 5 نانومتری با دو هسته پردازنده پرقدرت و شش هسته پردازنده کم‌مصرف است. به نظر می‌رسد این تبلت 4 گیگابایت رم و سیستم عامل اندروید 14 داشته باشد.

از آنجایی که گلکسی تب S9 FE دارای پردازنده‌ای با چهار هسته پردازنده پرقدرت و گلکسی تب A9+ دارای پردازنده‌ای قدیمی‌تر با فناوری ساخت 6 نانومتری و دو هسته پردازنده پرقدرت است، تبلت جدید سامسونگ می‌تواند بین این دو مدل قرار گیرد. از آنجایی که این تبلت اکنون ظاهر شده است، انتظار می‌رود قبل از پایان سال جاری عرضه شود.

دیدگاهتان را بنویسید