اخبار تکنولوژی

سامسونگ نام تجاری Samsung Glasses را ثبت کرد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۵ آذر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

سامسونگ سه سال و نیم پیش نام تجاری Samsung Glasses را به ثبت رسانده است.این نام ممکن است حکایت‌گر تلاش‌های این شرکت در زمینه طراحی و ساخت عینک هوشمند یا هدست‌های XR باشد.

سامسونگ اعلام کرده است که با همکاری کوالکام و گوگل بر روی یک تجربه XR کار می‌کند. شایعات حاکی از آن است که این هدست شبیه به اپل ویژن پرو خواهد بود. با این حال هنوز فاصله‌ای زمانی با عرضه تجاری احتمالی این محصول وجود دارد و برخی گزارش‌ها حاکی از احتمال عرضه آن در اواخر سال 2024 به صورت محدود است.

سامسونگ علاوه بر کار روی هدست XR، بر روی عینک هوشمندی به نام Samsung Glasses کار می‌کند. این عینک می‌تواند اولین محصول AR سامسونگ باشد و رقیب دستگاه‌هایی مانند متا اسمارت گلس و گوگل گلس باشد.

گزارشی حاکی از ثبت علامت تجاری آن در بریتانیا در تاریخ 10 نوامبر 2023 است. در این ثبت، سامسونگ دسته‌بندی محصولات را شامل هدست AR، عینک هوشمند، هدست VR و گوشی هوشمند اعلام کرده است.

گفته می‌شود سامسونگ قصد دارد از تراشه جدید کوالکام قدرتمندتر از XR2 Gen 2 در این محصول‌ها استفاده کند. همچنین دستگاه خود را با قیمتی حدود 2000 دلار عرضه نماید تا با متا ویژن پرو رقابت کند. زمان عرضه دقیق هنوز مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید