اخبار تکنولوژی

سامسونگ به دنیای ساعت‌های هوشمند مربعی شکل بازمی‌گردد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۲ اسفند ۱۴۰۲
0 دیدگاه

بیش از یک دهه پس از اینکه سامسونگ یکی از اولین ساعت‌های هوشمند مربعی شکل خود را با مدل Galaxy Gear در سال 2013 روانه بازار کرد، به نظر می‌رسد این غول کره‌ای قصد دارد طراحی مربعی را دوباره به سری ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ خود بازگرداند.

گزارش‌های جدید حاکی از آن هستند که سامسونگ در حال بررسی احیای طراحی مربع شکل برای ساعت‌های هوشمند آینده خود است؛ طراحی که شباهت زیادی به مدل‌های اولیه این شرکت همچون Galaxy Gear، Gear 2 و Gear Live خواهد داشت. این محصولات بیش از یک دهه پیش روانه بازار شدند اما پس از آن توسط ساعت‌های هوشمند دایره‌ای سامسونگ کنار گذاشته شدند.

نخستین ساعت هوشمند دایره‌ای سامسونگ، Gear S2 بود که دارای قاب چرخان فیزیکی بود. از آن زمان تاکنون، این شرکت به این سبک طراحی پایبند مانده و حتی آخرین مدل‌های گلکسی واچ 5 نیز از طراحی دایره‌ای برخوردارند.

اگر در سال‌های اخیر به سراغ ساعت‌های هوشمند سامسونگ رفته باشید، متوجه خواهید شد که تنها گزینه‌های موجود، ساعت‌هایی با طراحی دایره‌ای هستند. هرچند این مدل‌ها استقبال خوبی را تجربه کرده‌اند، اما ظاهرا سامسونگ به دنبال تنوع بیشتر در سری ساعت‌های هوشمند خود و بازگشت به طراحی کلاسیک مربع شکل است.

با وجود گزارش‌های اخیر در مورد تمایل سامسونگ به احیای طراحی مربع شکل برای ساعت‌های هوشمند آینده خود، هنوز مشخص نیست که آیا این تغییر طراحی در سری گلکسی واچ 7 که انتظار می‌رود امسال عرضه شود، اتفاق خواهد افتاد یا اینکه این شرکت یک سال دیگر صبر خواهد کرد تا چنین تحول بزرگی در زبان طراحی محصولات ساعت هوشمند خود ایجاد کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ایده بازگشت به طراحی مربعی مشابه مدل‌های اولیه سامسونگ مانند Galaxy Gear، در داخل این شرکت با اشتیاق در حال بررسی است. با این حال، جالب خواهد بود که ببینیم سامسونگ چگونه قصد دارد این طراحی را پیاده سازی کند و چگونه می‌تواند مشتریان را متقاعد کند تا دوباره از این سبک استقبال کنند.

بیش از یک دهه از زمان عرضه آخرین ساعت هوشمند مربعی سامسونگ می‌گذرد و از آن زمان تاکنون، کاربران به طراحی دایره‌ای سری گلکسی واچ عادت کرده‌اند. در نتیجه، پذیرش مجدد سبک مربعی می‌تواند یک چالش برای این شرکت باشد، مگر اینکه سامسونگ بتواند مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فردی را برای طراحی مربعی ارائه دهد که کاربران را ترغیب به تغییر کند.

دیدگاهتان را بنویسید