اخبار تکنولوژی

سامسونگ بیشتر از هر رقیب اندرویدی، گوشی پرچم‌دار و میان‌رده می‌فروشد

نویسنده : دانیال نوروزی۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

با وجود رسیدن به بالاترین میانگین قیمت فروش گوشی‌های هوشمند (ASP) در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، همچنان در زمینه ASP و درآمد با اپل فاصله زیادی دارد. سامسونگ از گوشی‌های هوشمند خود، سه برابر بیشتر از هر تولیدکننده تجهیزات اصلی (OEM) اندرویدی دیگر درآمد کسب می‌کند.

بر اساس آخرین گزارش Counterpoint Research، سامسونگ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، ۲۰ درصد از سهم بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داد. این شرکت اپل را که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ عنوان پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده بود، شکست داد. سامسونگ همچنین به لطف فروش بالای گلکسی A54 و گلکسی S24، در این سه ماهه به بالاترین میانگین قیمت فروش گوشی‌های هوشمند خود دست یافت. میانگین قیمت فروش این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، ۳۳۶ دلار بود که بسیار کمتر از میانگین قیمت فروش ۹۰۰ دلاری اپل است. میانگین قیمت فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در این دوره ۳۷۰ دلار بود. درآمد کل بازار گوشی‌های هوشمند نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش یافته است.

سهم درآمد سامسونگ در سه ماهه اول سال جاری ۱۸ درصد بود، در حالی که سهم اپل ۴۱ درصد بود. سایر برندهای گوشی‌های هوشمند، از جمله اوپو، ویوو و شیائومی، در آن بازار سهمی ۶ درصدی یا کمتر داشتند. سهم بازار شیائومی ۱۴ درصد بود، در حالی که سهم اوپو و ویوو به ترتیب ۸ و ۷ درصد بود. سهم درآمد شیائومی و اوپو در این سه ماهه ۶ درصد بود، در حالی که سهم ویوو ۴ درصد بود.

مدیر تحقیقات Counterpoint Research، تارون پاتاک، گفت: «انتظار می‌رود رشد در کوتاه‌مدت کند اما با ثبات باشد. با این حال، انتظار می‌رود درآمدها با تداوم روند پریمیوم‌سازی، به ویژه با ظهور فرم‌های جدید و قابلیت‌هایی مانند گوشی‌های تاشو و هوش مصنوعی نسل بعدی (GenAI)، سریع‌تر رشد کند. تاکنون بیش از ۱۰ تولیدکننده تجهیزات اصلی (OEM) بیش از ۳۰ گوشی هوشمند GenAI را عرضه کرده‌اند. ما برآورد می‌کنیم که سهم GenAI از کل محموله‌های گوشی‌های هوشمند تا سال ۲۰۲۴ به ۱۱ درصد برسد.»

دیدگاهتان را بنویسید