اخبار تکنولوژی

سامسونگ از سال 2014 حدود 3 میلیارد گوشی فروخته است!

نویسنده : دانیال نوروزی۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

از سامسونگ متنفر باشید یا نباشید، واقعیت این است که این شرکت بر بازار گوشی‌های هوشمند حکومت می‌کند و یکی از بازیگران اصلی این صنعت است.

اولین گوشی‌های گلگسی چیزی حدود 20 سال پیش به بازار عرضه شدند و کسی فکرش را نمی‌کرد که یک روز جهان را فرا بگیرند. مطمئنا نسل جوان وسواس زیادی نسبت به آیفون دارد و مطمئنا طرفداران قسم خورده Google/Xiaomi/Motorola در برابر کیفیت گوشی‌های سامسونگ مقاومت می‌کنند؛ اما سامسونگ برای بیش از یک دهه به طور مداوم جایگاه اول را در فروش گوشی‌های هوشمند در اختیار داشت و از غول‌هایی مانند اپل پیشی گرفت. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که در ده سال گذشته، سامسونگ نزدیک به سه میلیارد گوشی هوشمند فروخته است، رقمی خیره‌کننده که تسلط این غول فناوری کره‌ای بر بازار موبایل را نشان می‌دهد.

عملکرد چشمگیر سامسونگ محموله‌های ترکیبی شیائومی، ویوو و هواوی را در دوره گذشته تحت الشعاع قرار می‌‌دهد. بر اساس داده‌های IDC و گزارشات AltIndex، سامسونگ از سه ماهه اول 2014 تا سه ماهه اول 2024، 2.93 میلیارد گوشی هوشمند ارسال کرده است. اپل، دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در دهه گذشته، ۲.۲ میلیارد گوشی آیفون به فروش رسانده است.

علیرغم کاهش 10 درصدی سهم بازار در دهه گذشته، سامسونگ همچنان هر سال از اپل پیشی می‌گیرد. حتی با افزایش 2 درصدی سهم بازار اپل، این شرکت آمریکایی نتوانست از سامسونگ جلو بزند. همچنین بدترین سال سامسونگ در دهه گذشته نیز سال 2022 بود که 258.2 میلیون گوشی هوشمند به فروش رساند، در حالی که اپل در آن سال، 225.3 میلیون دستگاه آیفون فروخت.

بهترین سال سامسونگ در سال 2015 بود که با عرضه گلکسی اس 6 و گلکسی نوت 5، به 320.9 میلیون فروش (در مقایسه با اپل با فروش 231.5 میلیون واحدی) رسید. در مدت اخیر، سال 2023 برای سامسونگ سال بسیار خوبی بود و تعداد محموله‌های آن‌ها به 286.6 میلیون افزایش یافت و عملکردشان از سال‌های‌ 2020 تا 2022 پیشی گرفت.

به نظر می‌رسد این شرکت با تمرکز بر بهینه‌سازی، کیفیت ساخت و معرفی Galaxy AI وارد عصر جدیدی از فناوری‌های موبایل شده است. این مسیر جدید با سری پرچمداران گلکسی S24 آغاز شد که رکوردهای فروش زیادی را در بازارهای متعدد به ثبت رسانده است.

دیدگاهتان را بنویسید