اخبار

سامسونگ رهبری بازار گوشی‌های هوشمند را از اپل پس گرفت!

نویسنده : دانیال نوروزی۲۰ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

بر اساس ادعاهای IDC و Canalys در سال گذشته، اپل برترین تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند در جهان بود؛ هرچند این برتری در مدت کمی به سامسونگ واگذار شد.

طبق آخرین گزارشات، اپل در سال 2023 229.2 میلیون دستگاه آیفون را در مقایسه با 225.4 میلیون گوشی گلکسی سامسونگ، به فروش رساند. در سال 2022، سامسونگ در کل سال 25 میلیون دستگاه از اپل بیشتر فروخت. سال گذشته، اپل شاهد افزایش سهم بازار جهانی آیفون از 19 درصد به 20 درصد بود؛ در حالی که سهم سامسونگ از 22 درصد به 20 درصد کاهش یافت.

طبق گزارش The Korea Times، Counterpoint Research می‌گوید که فروش بالای گوشی‌های گلکسی در ایالات متحده و اروپا، به سامسونگ اجازه داده است تا تاج و تخت را در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند پس بگیرد. در ماه فوریه، سامسونگ 19.69 میلیون گوشی فروخت و 20 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داد. اپل در مدت مشابه، 17.41 میلیون دستگاه آیفون فروخت و این شرکت 18 درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در اختیار گرفت. محقق Kim Rok-ho که برای Hana Securities کار می‌کند، اذعان کرد:

«این که سامسونگ با دستیابی به سهم جهانی 20 درصدی و دریافت واکنش مثبت نسبت به سری Galaxy S24 در ایالات متحده و اروپا، دوباره جایگاه اول را به دست آورد، دلگرم‌کننده است. سامسونگ در ماه فوریه با سهم 34 درصدی از بازار گوشی‌های هوشمند در آن قاره، بر اروپا مسلط شد. در ایالات متحده، جایی که آیفون به طور کلی پیشتاز است، سامسونگ در ماه ژانویه شاهد افزایش سهم خود از 20 درصد به 36 درصد بود. اپل همچنان رهبر گوشی‌های هوشمند در ایالات متحده است، اگرچه آیفون در ماه ژانویه، شاهد کاهش سهم بازار خود از 64 درصد به 48 درصد بود».

انتشار گوشی پرچمدار گلکسی اس 24 در ژانویه، وضعیت مالی سامسونگ در سال مالی جاری را تغییر داد. تا پایان ماه فوریه، 6.53 میلیون واحد از این سری به فروش رسید. سامسونگ این موفقیت را تا حدی مدیون ویژگی‌های هوش مصنوعی از جمله ارائه ترجمه بلادرنگ در طول مکالمه تلفنی و Circle to Search است. در مورد دوم، اطلاعاتی که کاربر در صفحه دایره‌ای وارد می‌کند، در موتور گوگل جستجو می‌شوند.

سال گذشته، IDC اعلام کرد که اپل 20.1 درصد از سهم بازار جهانی موبایل را در اختیار دارد که بالاتر از سهم 19.4 درصدی سامسونگ است؛ سهمی که در سال 2022، 21.7 درصد بود.

دیدگاهتان را بنویسید