اخبار تکنولوژی

سامسونگ سکان ساخت اسنپدراگون 8 نسل 4 را در دست می‌گیرد!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۸ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

براساس گزارش اخیر تحلیلگر مشهور مینگ چی کو، شرکت کوالکام توسعه تراشه‌های طراحی شده با فرایند تولید ۲۰ آنگستروم اینتل را متوقف کرده است. این تصمیم می‌تواند به نفع سامسونگ باشد، زیرا احتمال دارد ساخت تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ به سامسونگ واگذار شود.

علت دقیق توقف همکاری کوالکام و اینتل مشخص نیست، ولی بسیاری از تحلیلگران معتقدند هزینه‌های سرسام‌آور فرایند ۲۰ آنگستروم اینتل یکی از دلایل اصلی این تصمیم باشد. ضمن اینکه فروش پایین تراشه‌های کوالکام در اثر کاهش فروش گوشی‌های هوشمند، توانایی مالی این شرکت برای تحمل هزینه‌های سنگین تولید را کاهش داده است.

انتظار می‌رفت تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با استفاده از فرایند تولید ۲۰ آنگستروم اینتل ساخته شود و سال آینده وارد بازار گردد. اما بنا بر گزارش اخیر، کوالکام نه تنها این تراشه را با فرایند اینتل طراحی نمی‌کند بلکه ساخت آن را نیز به اینتل واگذار نخواهد کرد.

با توجه به اشغال ۹۰ درصدی ظرفیت تولیدی TSMC توسط تراشه A17 اپل، به نظر می‌رسد کوالکام مجبور است ساخت این تراشه را به سامسونگ واگذار کند. گفته می‌شود تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ ساخته شده با فرایند ۳ نانومتری سامسونگ می‌تواند عملکرد بهتری نسبت به محصول مشابه TSMC داشته باشد. بنابراین انتظار می‌رود کوالکام بخش اعظم تولید این تراشه را به سامسونگ واگذار کند.

اگر تولید نسل چهارم پردازنده‌های پرچمدار کوالکام برعهده سامسونگ قرار گیرد، غول کره‌ای دنیای فناوری در آستانه برداشتن یک قدم بزرگ در زمینه تولید تراشه قرار می‌گیرد.

نظر شما در این مورد چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید