اخبار تکنولوژی

سامسونگ، سلطان بلامنازع مانیتورهای OLED در جهان

نویسنده : دانیال نوروزی۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

سامسونگ تنها پس از یک سال از عرضه اولین مانیتور OLED خود، به بزرگترین برند این حوزه در جهان تبدیل شد. طبق آخرین آمار شرکت تحقیقاتی بازار IDC، سامسونگ در سال ۲۰۲۳ توانست سهم ۲۸.۳ درصدی از بازار جهانی مانیتورهای OLED را به خود اختصاص دهد.

از لحاظ ارزش، سهم این شرکت کره‌ای از بازار مانیتورهای OLED برابر با ۳۴.۷ درصد است که نشان می‌دهد سامسونگ نسبت به سایر برندهای مانیتور، مدل‌های گران‌تری به فروش می‌رساند.

براساس ردیاب سه ماهه جهانی گیمینگ IDC، سامسونگ علاوه بر اینکه رتبه اول را در فروش و درآمد مانیتورهای OLED به خود اختصاص داده، توانسته است ۲۰.۸ درصد از بازار جهانی مانیتورهای گیمینگ را نیز از آن خود کند. بدین ترتیب، سامسونگ برای پنجمین سال متوالی به عنوان بزرگترین برند مانیتور گیمینگ جهان باقی مانده است.

اولین مانیتور OLED سامسونگ، مدل ۳۴ اینچی Odyssey OLED G8 (G85SB) بود که در اکتبر ۲۰۲۲ عرضه شد. این شرکت سال گذشته با معرفی مدل ۴۹ اینچی Odyssey OLED G9 (G95SC) سری OLED خود را گسترش داد. در نمایشگاه CES 2024، سامسونگ دو مانیتور گیمینگ OLED با صفحه تخت جدید را معرفی کرد: مدل ۲۷ اینچی QHD Odyssey OLED G6 (G60SD) و مدل ۳۲ اینچی ۴K Odyssey OLED G8 (G80SD). می‌توانید هر دوی آن‌ها را در ویدیوی «نگاه نزدیک» ما در زیر مشاهده کنید.

سامسونگ قصد دارد نسخه جدیدی از مانیتور گیمینگ Odyssey OLED G9 (G95SC) را در چند ماه آینده عرضه کند. این مدل دارای قابلیت‌های «کنترل چندگانه» (اشتراک‌گذاری بی‌سیم فایل‌ها و متن با سایر دستگاه‌های اکوسیستم سامسونگ)، «هاب گیمینگ سامسونگ» (دسترسی سریع به سرویس‌های گیمینگ ابری) و «هاب اسمارت‌تینگز» (برای کنترل دستگاه‌های هوشمند خانگی) است.

جئونگ هون، معاون بخش نمایشگرهای تصویری در سامسونگ الکترونیکس می‌گوید: «کسب مقام اول جهانی تنها پس از یک سال ورود به بازار مانیتورهای OLED، نتیجه نوآوری‌های فناوری مکرر است تا گیمرها بتوانند کیفیت تصویر عالی و عملکرد بازی فوق‌العاده را تجربه کنند. مانیتورهای گیمینگ Odyssey سامسونگ انتخابی عالی برای گیمرها هستند. ما همچنان سخت تلاش می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که این مانیتورها به عنوان بهترین دستگاه‌های بازی برای مصرف‌کنندگان شناخته شوند.»

دیدگاهتان را بنویسید