اخبار تکنولوژی

سامسونگ از گلکسی S24 Ultra رونمایی کرد؛ به هوشمندترین گوشی جهان سلام کنید!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۷ دی ۱۴۰۲
0 دیدگاه

سامسونگ امروز در مراسم گلکسی آنپکد سرانجام از پرچم‌دار خود یعنی گلکسی S24 Ultra رونمایی کرد تا دنیای گوشی‌های هوشمند را با یک تحول اساسی رو به رو کند.

گلکسی اس 24 اولترا یک نمایشگر 6.8 اینچی از نوع Dynamic LTPO AMOLED 2X با نرخ 120 هرتزی دارد که یکی از بهترین نمایشگرهای موبایلی است که تاکنون دیده‌ایم. خمیدگی کناره‌های نمایشگر گلکسی اس 24 اولترا کاهش چشم‌گیری نسبت به نسل قبلی داشته است و عملا از بین رفته است. نمایشگر Galaxy S24 Ultra رزولوشن 1440 در 3088 با تراکم پیکسلی 501 ppi دارد و محافظت از این نمایشگر برعهده لایه محافظ گوریلا گلس آرمور است که از مقاومت فوق‌العاده بالایی در برابر خط و خش و ضربه برخوردار است.

امور پردازشی گلکسی اس 24 اولترا برعهده چیپست قدرتمند Snapdragon 8 Gen 3 For GALAXY است که یکی برجسته‌ترین و قوی‌ترین پردازنده‌های موبایلی حال حاضر بازار است. نکته جالب در مدل اولترا، عدم استفاده سامسونگ از چیپست‌های اگزینوس است که نشان از ضعف این چیپست‌ها برابر همتای آمریکایی خود یعنی اسنپدراگون دارد. Galaxy S24 Ultra با 12 گیگابایت رم پا به بازار می‌گذارد و دیگر خبری از نسخه 8 گیگابایت رم نیست. پرچم‌دار کهکشانی سامسونگ در حافظه‌های 256، 512 گیگابایت و 1 ترابایت وارد بازار می‌شوند.

گلکسی S24 اولترا در پنل پشتی میزبان چهار دوربین شامل دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی اصلی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید، دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم سه برابری و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو پریسکوپی است.

دوربین اصلی توانایی فیلم‌برداری با رزولوشن 8K 24/30 FPS است و باید عملکرد آن را پس از بررسی‌ها ببینیم که چگونه است.

اما وجه تمایز گلکسی S24 Ultra با دیگر پرچم‌داران بازار، حضور هوش مصنوعی اختصاصی سامسونگ یعنی Galaxy AI روی این گوشی است.

طبق گزارش‌ها این گوشی‌ها از رابط کاربری One UI 6.1 بهره می‌برند که شامل قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ای مانند ترجمه زنده، بهینه‌سازی نمایشگر و تصحیح خودکار عکس‌ها خواهد بود تا تجربه کاربری را به شکل قابل توجهی بهبود ببخشد. سامسونگ با تمرکز روی هوش مصنوعی، قصد دارد تا گوی سبقت رقابت را از اپل برباید و خود یکه‌تاز بازار پرچم‌داران گوشی‌های هوشمند باشد.

تامین انرژی این گوشی برعهده باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فست شارژ 45 واتی است و طبق تجربه نسل‌های قبلی، گوشی‌های سامسونگ از نظر شارژدهی یکی از بهترین‌ها به شمار می‌آیند.

نظر شما در مورد جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ چیست؟ آیا سامسونگ می‌تواند سری 15 آیفون‌ها را به چالش بکشد؟

دیدگاهتان را بنویسید