اخبار تکنولوژی

سامسونگ از گلکسی Z Fold 5 رسماً رونمایی کرد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۴ مرداد ۱۴۰۲
1 دیدگاه

سامسونگ در رویداد Galaxy Unpacked، از جدیدترین گوشی تاشوی خود به نام گلکسی Z Fold 5 رونمایی کرد. این گوشی جدیدترین عضو از خانواده گوشی‌های تاشوی این شرکت به حساب می‌آید که قرار است جایگزین مدل قبلی یعنی گلکسی Z Fold 4 شود.

گلکسی Z Fold 5 مجهز به نمایشگر تاشوی 7.6 اینچی است که نسبت به نسل قبلی تغییر چندانی نداشته است. همچنین نمایشگر ثانویه 6.2 اینچی این گوشی به مانند نسل قبلی خود از رزولوشن و نرخ نوسازی تصویر بالایی برخوردار است. گلکسی Z Fold 5 از جدیدترین پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 ویژه‌ی گلکسی بهره می‌برد که قدرت‌مندترین چیپست حال حاضر گوشی‌های اندرویدی به حساب می‌آید و دوربین سه‌گانه قدرتمندی دارد. این گوشی از اواسط ماه آینده میلادی وارد بازار خواهد شد.

علاوه بر این، گلکسی زد فولد 5 همچنان از فناوری لولای Flex Hinge بهره می‌برد که مقاومت دستگاه را در برابر ضربات افزایش می‌دهد. این لولا با توزیع فشار، از بروز صدمه در بدنه جلوگیری می‌کند.

دوربین 50 مگاپیکسلی گلکسی زد فولد 5 تغییری نسبت به نسل قبل نداشته است و سامسونگ به دلیل حفظ ضخامت گوشی، نتوانسته از سنسور جدیدی در این گوشی بهره ببرد. دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی نیز در کنار آن قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، امکاناتی مانند بزرگ‌نمایی اپتیکال 3x و ضبط ویدیو 8K از دیگر ویژگی‌های برجسته دوربین این گوشی هستند.

گلکسی زد فولد ۵ از یک باتری دوگانه ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که از شارژ سریع سیمی ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند و می‌توان ظرف ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد ظرفیت باتری را شارژ نمود. همچنین این گوشی با دریافت گواهی IPX8 در برابر آب مقاوم است.

از لحاظ مشخصات فنی، گلکسی زد فولد ۵ از بلوتوث ۵.۳، وای-فای ۶E و اندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI 5.1.1 بهره می‌برد. وزن این گوشی ۲۵۳ گرم است و در ۵ رنگ آبی، آبی یخی، خاکستری، مشکی و کرمی عرضه خواهد شد.

قیمت گلکسی Z Fold 5

گلکسی زد فولد 5 با قیمت پایه 1799 دلار راهی بازار آمریکا خواهد شد.

Galaxy Z Fold 5، تنها با یک پیکربندی حافظه رم 12 گیگابایتی عرضه می‌شود. اما این گوشی می‌تواند 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه داخلی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

  1. ahrnessamiyes@gmail گفت:

    من از ایرانسل راضی هستم.و.مخصوصا خدمات. همیشه راهی برای حل کردن مشکل. من پیش روی من گذاشته. و زدم نکرده. به هر نحوی. راهی. پیشنهاد داده برای حل شدن مشکل خدمات. با مشترکین عالی،کار میکند ایرانسل ممنون از خدمات