اخبار تکنولوژی

سامسونگ از دو سنسور دوربین جدید رونمایی کرد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۸ آذر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

سامسونگ دو سنسور جدید را به خط تولید سنسورهای ویژوال خود اضافه کرده است.

سامسونگ از سنسور جدید ISOCELL Vizion 63D رونمایی کرده است که نخستین سنسور صنعت با قابلیت سنجش عمق سه‌بعدی می‌باشد. این سنسور ToF قادر به اندازه‌گیری عمق و فاصله با وضوح و دقت بالا است و می‌تواند تصاویر QVGA با 30 فریم در ثانیه را ثبت کند. همچنین ویدیوهای VGA با ضبط می‌کند.

اندازه این سنسور 1/6.4 اینچ با پیکسل 3.5 میکرومتر است و تغییر فاز نور منعکس‌شده را برای تشخیص سه‌بعدی محیط محاسبه می‌کند. این سنسور اولین مدل با ISP جامع برای ضبط و پردازش داده‌های عمق بدون نیاز به تراشه جداگانه است که مصرف انرژی را تا 40 درصد کاهش می‌دهد. همچنین از فناوری پیشرفته BST که راندمان کوانتومی و جذب نور بیشتر را ارائه می‌دهد، بهره می‌برد.

سامسونگ از سنسور جدید گلوبال شاتر ISOCELL Vizion 931 رونمایی کرد. این سنسور می‌تواند حرکت سریع را بدون اثر ژله‌ای و تغییر شکل ثبت کند زیرا تمام صحنه را در یک لحظه ثبت می‌کند.

این ویژگی آن را برای هدست‌های AR و ربات‌ها مناسب می‌کند تا تصاویر واقعی از اشیاء در حال حرکت را ثبت کنند. سنسور 931 وضوح 640 در 640 پیکسل دارد و برای تشخیص عنبیه، ردیابی چشم و ژست‌ها در هدست‌های XR مناسب است.

این سنسور از بالاترین سطح راندمان کوانتومی میان سایر سنسورها برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید