اخبار تکنولوژی

Exynos سامسونگ به خط پایان رسید

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۸ آذر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

حدود ۱۰ ماه پیش راجع به تأسیس یک تیم توسعه‌دهنده جدید برای تراشه‌های سامسونگ شایعه شد. اما گفته می‌شد این تیم بر روی تراشه گلکسی S25 کار خواهد کرد و در سری S24 هم‌چنان از همان سیستم سخت‌افزاری قدیمی استفاده خواهد شد.

بیش از یک‌ماه از معرفی اگزینوس ۲۴۰۰ می‌گذرد و به نظر می‌رسد تراشه‌های سامسونگ از نام Exynos خارج خواهند شد.

سامسونگ پس از شکایات زیاد کاربران در مورد عملکرد اگزینوس ۲۲۰۰ در گلکسی اس۲۲، تمام گوشی‌های سری گلکسی اس۲۳ را با اسنپدراگون ۸ نسل 2 به فروش رساند.این تغییر راهبردی نشان می‌دهد سامسونگ در حال بازنگری در سیاست‌های خود در زمینه‌ی تولید تراشه‌های موبایل است.

یک گزارش در توییتر منتشر شده که ادعا می‌کند سامسونگ قصد دارد تراشه‌های خود را ری‌برندینگ کند. براساس این گزارش، تراشه‌های آینده سامسونگ دیگر با نام Exynos عرضه نمی‌شوند.

منبع توییتری مدعی است سامسونگ در حال ری‌برندینگ به نام «Dream Chip» است که الهام گرفته از «تیم رویایی» توسعه‌دهنده تراشه است. اما این منبع پیش‌تر اشتباهاتی داشته و صحت ادعاهای او زیاد نیست. پس برای تأیید این گزارش باید منتظر اطلاعات جدید بمانیم.

هرچند که بری برندینگ Exynos احتمالا برای بازگردانی اعتماد به سامسونگ ایده خوبی است. اما نام «Dream Chip» انتخاب عجیبی به نظر می‌رسد و باید ببینیم عملکرد چیپست‌های جدید سامسونگ به نام آن‌ها شباهتی دارد یا خیر.

باید دید سامسونگ چه برنامه‌ای برای آینده چیپست‌های خود دارد. نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید