اخبار تکنولوژی

سریع‌ترین چیپ‌های رم گوشی‌های سامسونگ کاملا روی هوش مصنوعی و عمر باتری تمرکز دارند

نویسنده : دانیال نوروزی۳۰ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

در بازاری که دائما روی تبلیغات هوش مصنوعی تمرکز دارد، سامسونگ رقیبی نیست که گوشه‌ای بنشیند و کاری انجام ندهد.

رم LPDDR5X نه تنها سریع‌ترین رمی است که این شرکت تاکنون برای گوشی‌های موبایل ارائه کرده است، بلکه عصر طلایی استفاده از هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند را آغاز می‌کند. رم جدید LPDDR5X، 10.7 گیگابیت در ثانیه توان خروجی ارائه می‌دهد که باعث افزایش 25 درصدی عملکرد گوشی‌های همراه می‌شود. در عین حال، این رم 30 درصد footprint گوشی را کاهش می‌دهد؛ به طوری که تا 32 گیگابایت حافظه می‌تواند در یک بسته جا شود.

تراشه‌های سریع و مقرون‌به‌صرفه LPDDR5X کاملا برای بهود عملکردهای مبتنی بر AI طراحی شده‌اند. سریع‌ترین تراشه‌های رم گوشی‌های سامسونگ تماما در مورد هوش مصنوعی و عمر باتری هستند. شایعه شده است که اپل با تراشه Ajax LLM، خود را از دیگر شرکت‌های رقیب متمایز می‌کند. این تراشه محاسبات هوش مصنوعی در iOS 18 را برای حفظ حریم خصوصی و امنیت، انجام می‌دهد. سامسونگ رم جدید LPDDR5X خود را راه حلی بهینه برای استفاده از هوش مصنوعی خطاب کرد، خصوصا برای دستگاه‌هایی که به حافظه‌ای با کارایی بالا، ظرفیت بالا و کم مصرف نیاز دارند.

تراشه‌های رم جدید برای گوشی‌های پرچمدار، بر پایه گره‌های 12 نانومتری ساخته شده‌اند و مصرف انرژی آن‌ها تا 25 درصد کمتر از آخرین نسل LPDDR5 سامسونگ در سری گوشی‌های گلکسی اس 24 است. این موضوع نویدبخش بهبود عمر باتری گوشی‌های رده بالایی است که نیاز به پردازش هوش مصنوعی روی دستگاه دارند. باید دید کدام پرچمداران سامسونگ ابتدا تراشه‌های LPDDR5X را دریافت خواهند کرد.

نیازی به گفتن نیست که گلکسی زد فولد 6، یکی از نامزدهای اصلی برای استفاده از این تراشه خواهد بود. گوشی‌های پرچمدار سایر برندها که تراشه های رم خود را از سامسونگ تهیه می‌کنند نیز همینطور هستند. این غول تولید رم به نوبه خود، تراشه‌های کوچک و مقرون به صرفه جدید LPDDR5X را نه تنها برای گوشی‌های موبایل، بلکه برای خودروهای هوشمند، لپ‌تاپ‌های سبک یا اساسا هر صنعتی که به تراشه‌های رم کم مصرف، سریع و فشرده نیاز دارند، عرضه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید