اخبار تکنولوژی

فناوری جدید سامسونگ برای عکاسی از ماه

فناوری جدید سامسونگ برای عکاسی از ماه
نویسنده : عضو تحریریه۲۲ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

اگر چندین سال پیش تلاش می‌کردید با گوشی همراه از ماه عکاسی کنید چیزی جز یک تکه ابر در عکس نمی‌دیدید حالا سامسونگ با گلکسی اس 20 اولترا زوم فضایی 100 برابری را معرفی کرد و به همراه آن توانایی ثبت تصاویر خیره کننده از ماه را نیز به همراه داشت. بدیهی است که تنها سنسور دوربین نبود که ماه را با جزئیات باورنکردنی ثبت می‌کرد، هوش مصنوعی دوربین نیز به کمک آن کمک می‌کرد.

سامسونگ از آن زمان تاکنون توانایی خود را برای گرفتن عکس از ماه را بهبود بخشیده است. در همین راستا Galaxy S23 Ultra این کار را به بهترین شکل انجام می‌دهد. سامسونگ می‌گوید که «هیچ پوشش تصویر یا جلوه‌های بصری» برای چنین عکس‌هایی اعمال نمی‌شود و اگرچه این از نظر فنی درست است، تنظیمات دوربین جدید همچنان با پردازش AI/ML کمک می‌کند.

نکته اصلی این است که سامسونگ به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی تکیه می‌کند تا گلکسی اس 23 اولترا شما را قادر به ثبت عکس‌های عالی از ماه کند. این کار از طریق یک شبکه انجام می‌شود که بر روی تصاویر بی‌شماری از ماه آموزش دیده است، بنابراین می‌تواند بافت و جزئیات را به تصویر نهایی که سنسور دوربین قادر به گرفتن آن نیست اضافه کند. این به دور از ساختگی آشکاری است که هواوی در گذشته به آن متهم شده است، جایی که این گوشی فقط یک پوشش ماه را روی عکس اعمال می‌کند و باعث می‌شود کاربران باور کنند که این قابلیت واقعی دوربین است.

سامسونگ اشاره کرده است که مدل هوش مصنوعی که از آن استفاده می‌کند، بر اساس تصاویری که مردم می‌توانند با چشمان خود ببینند، در اشکال مختلف، از ماه کامل تا هلال ماه، آموزش داده شده است.

قابلیت زوم استثنایی Galaxy S23 Ultra فقط برای عکس گرفتن از ماه نیست. همان طور که در بررسی Galaxy S23 Ultra خود اشاره کردیم، کاربرد آن بسیار فراتر از این است. چه بخواهید از نقطه‌ای جالب در پایین‌تر جاده عکس بگیرید یا از تابلویی که برای چشم دور است، زوم اپتیکال 10 برابر و زوم دیجیتال 100 برابر بیشتر از آن کار را انجام می‌دهد.

همه دوربین‌های گوشی‌های هوشمند به شدت به پردازش مبتنی بر نرم افزار متکی هستند. مگر اینکه در حال عکاسی با فرمت RAW باشید، که سامسونگ انجام آن را با Expert RAW بسیار آسان کرده است، تصاویری که با تلفن خود می‌گیرید کمک می‌کنند. حتی دوربین‌های محبوب آیفون و پیکسل از پردازش هوش مصنوعی برای زیباتر کردن تصاویرشان استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید