اخبار خودرو

هیوندای سانتافه 2024 معرفی شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۷ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

سانتافه نسل پنجم با ظاهری کاملا متفاوت نسبت به مدل های قبلی خود تولید خواهد شد. این شاسی بلند کره ای با چرخ های 21 اینچی و طراحی اسپرتی ، قابلیت های منحصر به فردی برای تجربه یک رانندگی بی‌نقص دارد.

اولین سانتافه در سال 2000 معرفی شد. این شاسی بلند میان‌رده خیلی زود شهرت یافت و خط تولید ویژه ای در چین، روسیه و مصر داشت. مردم ایران از نسلهای دوم و سوم (2005 تا 2017) استفاده می کردند اما نسل چهارم وارد بازار ایران نشده است.تصاویر رسمی از نسل جدید منتشر شده است.

سانتافه نسل جدید با سبک و طراحی مکعبی مشابه لندرور دیفندر رونمایی می شود. برخلاف نسل‌های قبل ، سقف و در پوش صندوق شیبی ندارند. فریم درها، پنجره ها و گلگیرها شکل مکعبی دارند. چراغ‌های LED الگوی H شکل و خط افقی دارای نورپردازی در بخش مرکزی جلوپنجره از ترفندهای خلاقانه استفاده شده در طراحی آن هستند.

هیوندای از چرخ های 21 اینچی با تایر 245 میلیمتری برای سانتافه 2024 استفاده می‌کند که این اتفاق برای اولین‌بار در خودروهای سانتافه اتفاق می‌افتد. طرح جدید چراغ عقب ، درپوش صندوق صاف با ادوات پلاستیکی سپر مربوطه نیز از تغییرات عجیب در این خودرو هستند.

فاصله چرخ های سانتافه 2023، 2765 میلیمتر است اما برای نسل جدید افزایش خواهد یافت که به فضای داخلی و صندوق بار کمک کند. ادوات پلاستیکی از جمله سپرها و کف پوش ها از مواد بازیافتی ساخته خواهند شد.

رونمایی رسمی سانتافه نسل جدید در اواخر ماه مرداد انجام می شود. این خودرو از پیشرانه 2.5 لیتری با قدرت 277 اسب بخار و گشتاور 422 نیوتن متر بهره می‌برد که همراه با انتقال قدرت HTRAC دو دیفرانسیل و گیربکس 8 سرعته است. سانتافه جدید در کنار نسخه عادی ،نسخه های هیبرید و پلاگین هیبرید را نیز دارد.

کارشناسان معتقدند سانتافه 2024 از آستانه قیمتی بین 30 تا 35 هزار دلار برخوردار خواهد بود. اما نسخه‌های ویژه برای رانندگی شتابنده و سیستم های هیبریدی تا قیمت 50 هزار دلار فروخته می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید