اخبار تکنولوژی

طراحی احتمالی iOS 18 را ببینید

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۵ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

چند ماه پیش گزارش شد که نسخه آینده iOS 18 طبق شایعات ممکن است برخی المان‌های طراحی با الهام از visionOS هدست اپل را به ارث ببرد. اخیرا، تصویری از طراحی جدید برنامه دوربین آیفون در iOS 18 فاش شده که این شایعه را تأیید می‌کند. اگرچه منبع این تصویر مدتی بعد اعلام کرد که آن جعلی است، اما باز هم نمایی کلی از چیزی که انتظار می‌رود در آپدیت نسخه آینده iOS شاهد آن باشیم را ارائه می‌دهد.

این تصویر که توسط MacRumors از منبعی ناشناس دریافت شده، ادعا می‌شود از یک مهندس iOS گرفته شده و ظاهرا بخشی از Apple Design Resources برای iOS 18 است که به توسعه‌دهندگان در طراحی بصری برنامه‌ها با ابزارهایی مانند Sketch و Photoshop کمک می‌کند. در ماه فوریه، وب‌سایت The Verifier ادعا کرد که iOS 18 و iPadOS 18 دارای عناصر ظاهری الهام‌گرفته از visionOS هستند؛ سیستم‌عاملی که سطح بالایی از شفافیت عمقی با دکمه‌های شیشه‌ای و لبه‌های بازتابنده دارد.

به عنوان مثال، برنامه Apple TV در iPadOS 18 ظاهراً دارای همان نوار ناوبری شفاف است که در نسخه tvOS 17.2 این برنامه در سال گذشته معرفی شد و شباهت‌های واضحی به visionOS دارد. بر اساس این گزارش، اپل قصد دارد منوهای مختلف سیستم‌عامل و برنامه‌های داخلی دیگر از جمله سافاری را در iOS 18 بازطراحی کند.

Verifier سابقه متفاوتی در زمینه شایعات اپل دارد، اما مارک گرمن از بلومبرگ متعاقبا تأیید کرد که اپل در تلاش است تا طراحی iOS را به‌روزرسانی کند. او گفت که iOS می‌تواند در آینده برخی از نشانه‌های طراحی را از visionOS الهام بگیرد، اما انتظار یک بازنگری عمده را نباید داشت.

انتظار می‌رود اپل در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان جهانی خود در سال 2024 (WWDC 2024) که در 10 ژوئن/ 21 خرداد برگزار می‌شود، iOS 18 را به‌صورت رسمی معرفی کند.

دیدگاهتان را بنویسید