اخبار بازی

رد احتمال خریداری سگا توسط کمپانی‌های بزرگ

نویسنده : دانیال نوروزی۲۷ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

شوجی اوتسومی، مدیر عملیاتی شرکت سگا، اذعان کرد: «فکر نمی‌کنم چنین معامله‌ای اتفاق بیفتد». او عمیقا باور دارد که کمپانی ژاپنی سگا، به فعالیت مستقل خود ادامه خواهد داد.

انتشار بازی‌های Yakuza/Like a Dragon و Persona برای کنسول‌های ایکس باکس و عرضه چندین عنوان جدید روی سرویس گیم پس، نشان می‌دهد که سگا در سال‌های گذشته رابطه بسیار خوبی با مایکروسافت داشته است، تا جایی که این شرکت ژاپنی حتی یکی از چندین گزینه مایکروسافت برای خرید بوده است. با توجه به اینکه صنعت بازی به طور کلی درگیر یک مسابقه خرید شده است، اینکه آیا سگا توسط کمپانی بزرگتری خریداری می‌شود یا خیر، سوالی است که بسیاری از افراد از این شرکت پرسیده‌اند.

با این حال، به نظر نمی‌رسد که این موضوع توسط سگا در دستور کار قرار گیرد. شوجی اوتسومی، مدیر عامل شرکت، اخیرا در صحبت با CNBC و در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا سگا علاقه‌ای به خریداری شدن دارد یا خیر، اذعان کرد که اگرچه این شرکت به دلیل داشتن آی‌پی‌های بزرگ، مورد توجه بسیاری از کمپانی‌های بزرگتر قرار گرفته است، اما بعید می‌داند که چنین اتفاقی در آینده رخ دهد. اوتسومی گفت:

«بسیاری از شرکت‌ها به ما علاقه‌مند هستند. ما احساس افتخار می‌کنیم. ما آی‌پی‌ها و پتانسیل‌های جذابی داریم. شرکت‌ها متعلق به مالکین بزرگتر هستند من فکر نمی‌کنم در اینجا چنین معامله‌ای اتفاق بیفتد».

گفته می‌شود که اگرچه سگا علاقه‌ای به خریداری شدن ندارد، اما قصد دارد استودیوهای دیگری را برای تقویت مجموعه خود خریداری کند. اخیرا، این شرکت خرید Rovio، استودیو سازنده Angry Birds را تکمیل کرده است. اوتسومی گفت:

«به عنوان نهادی از سگا سامی، ما در حال خرید برخی از شرکت‌ها هستیم. ما به تازگی اعلامیه‌ای برای خرید Rovio منتشر کردیم. ما همچنان به دنبال فرصت هایی برای رشد هستیم».

سگا تعدادی بازی جدید را برای انتشار در ماه‌های آینده آماده کرده است، عناوینی مانند Like a Dragon: Infinite Wealth در ژانویه، Persona 3 Reload در فوریه و Metaphor: ReFantazio نیز برای عرضه در سال 2024 تایید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید