اخبار بازی

مدیر عامل شرکت سگا: این شرکت فروشی نیست!

سگا
نویسنده : دانیال نوروزی۱۱ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

کمپانی سگا به تازگی اعلام کرده که این شرکت به هیچ‌وجه فروشی نیست و قرار نیست به مایکروسافت یا هر شرکت دیگری واگذار شود.

در اوایل این هفته، به عنوان بخشی از پرونده دادگاه FTC در مقابل مایکروسافت، اسناد داخلی منتشر شد که نشان می‌دهد مایکروسافت در مقطعی به فکر خرید این شرکت ژاپنی برای افزایش محتوا و البته گسترش سرویس ایکس‌باکس گیم پس در آسیا بوده است. شوجی اوتسومی، مدیر عامل شرکت سگا، هر گونه گمانه‌زنی و شایعه مبنی بر اینکه شرکت او همچنان برای خریده شدن آماده است، رد کرد. او در مصاحبه با بلومبرگ پاسخ به سوال خبرنگار را با عبارت «نه» ارائه داد، اما تایید نکرد که آیا مایکروسافت تا به حال رویکرد رسمی برای خرید سگا داشته یا خیر.

پس از دادگاه این هفته، سهام هولدینگ «سگا سامی» که در واقع شرکت سگا بخشی از آن است به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۰۷ میلادی رسید. اوتسومی تاکید کرد که سگا رابطه قوی با مایکروسافت دارد، حتی از نینتندو یا سونی! او گفت: «ما با مایکروسافت بسیار نزدیک هستیم و رابطه خوبی با تیم مدیریتی آن داریم. فیل اسپنسر و سارا باند از ایکس‌باکس در مورد ارزش‌هایی که طرفداران بازی‌های ویدیویی بر آن تاکید دارند، بسیار جدی هستند.»

به نظر می‌رسد این موضوع از رویداد اخیری که ایکس‌باکس برگذار کرد و بازی‌های زیادی از سگا مانند Like a Dragon: Infinite Wealth، Persona 5 Tactica، Persona 3 Reload و Metaphor: ReFantazio حضور داشتند، کاملا مشخص است.مایکروسافت همچنین به خرید شرکت‌هایی مانند IO Interactive سازنده سری هیتمن، بانجی سازنده بازی‌های دستینی که توسط سونی خریداری شد و حتی اسکوئر انیکس، سازنده بازی‌هایی مانند فاینال فانتزی فکر کرده بود.واضح است که امثال سگا و اسکوئر انیکس جایگاه مایکروسافت را در ژاپن، جایی که ایکس‌باکس به شکلی سنتی در آن با مشکل مواجه بوده است، تقویت کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید