اخبار تکنولوژی

تلاش واتس‌اپ برای افزایش حریم خصوصی / مسدود شدن تماس ناشناس‌ها

تلاش واتس‌اپ برای افزایش حریم خصوصی
نویسنده : عضو تحریریه۱۶ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

واتس‌اپ که در ماه‌های اخیر در حال ارتقای برنامه‌های خود است، اکنون امکانی جدید برای کاربران خود ایجاد کرده است. در این امکان تازه، کاربران می‌توانند در نسخه بتای اندروید، تماس‌های شماره‌های ناشناس خود را خاموش و از دسترس خارج کنند.

یکی از مشکلاتی که کاربران واتس‌آپ همیشه با آن روبه‌رو بوده‌اند، آشکار بودن شماره تلفن شخصی کاربران در گروه‌های واتس‌آپی بوده است و هر کسی که به گروه واتس‌آپی اضافه شود می‌تواند با مدیر گروه و اعضای آن ارتباط بگیرد و اطلاعات تماس دیگران را داشته باشد.

مشکل قبلی هنوز پابرجاست و شماره تماس اعضای گروه واتس‌آپی قابل مشاهده است اما به‌‌روزرسانی جدید واتس‌اپ این امکان را ایجاد می‌کند تا کاربران بتوانند تماس‌های ناشناس خود را مسدود کنند و افرادی که در لیست شماره‌ها برای آنها ناشناس است نتواند تماسی با کاربر بگیرد.

بی‌صدا شدن تماس‌های ناشناس واتس‌آپ به این معنا نیست که آن‌ها را از دست می‌دهید، بلکه می‌توان تماس‌ها را در فهرست تماس‌ها و نوتیفیکیشن سنتر ببینید اما مزاحمتی برای شما ایجاد نکند.

چرا امکان جدید واتس‌آپ مهم است؟

در سال‌های اخیر، تماس‌های اسپم واتس‌اپ به یک مشکل جدی تبدیل شده است. کلاهبرداران بسیاری در سراسر جهان هستند که از این تماس‌ها برای سرقت اطلاعت شخصی و کلاهبرداری استفاده می‌کنند. به همین دلیل باید گفت که توانایی خاموش کردن تماس‌گیرندگان ناشناس بسیار مهم است.

برای به دست آوردن تخمینی درست از میزان گستردگی این مشکل کاربران، یک نظرسنجی در توییتر به اشتراک گذاشته شد و از کاربران پرسیده شد که آیا تا به حال تماس اسپم در واتس‌اپ دریافت کرده‌اند یا خیر؟ نتایج این نظرسنجی نشان داد که بسیاری از کاربران واتس‌اپ تماس‌های اسپم را دریافت کرده‌اند.

یکی از رقبای جدی واتس‌آپ، تلگرام است که این دست مشکلات حریم شخصی کاربران خود را حل کرده است و واتس‌اپ تلاش دارد که از رقیب خود پیشی بگیرد و با ارائه امکان‌های جدید سهم بازار خود را به رقبا واگذار نکند.

 

دیدگاهتان را بنویسید