اخبار تکنولوژی

تراشه اسنپدراگون 7 نسل 3 معرفی شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۶ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

کوالکام از تراشه میان‌رده اسنپدراگون 7 نسل 3 رونمایی کرد.

این تراشه با فناوری ۴ نانومتری تی‌اس‌ام‌سی ساخته شده و نسبت به نسل قبل خود عملکرد تقریباً ۱۵ درصد سریع‌تر در قسمت پردازش مرکزی و ۵۰ درصد سریع‌تر در واحد پردازش گرافیکی دارد. معماری هسته‌ای آن شامل یک هسته بسیار قدرتمند با سرعت ۲٫۶۳ گیگاهرتز و سه هسته قوی با سرعت ۲٫۴ گیگاهرتز و چهار هسته با مصرف انرژی کمتر و سرعت ۱٫۸ گیگاهرتز است تا توان پردازشی بالایی داشته باشد.

کوالکام ادعا می‌کند این تراشه نسبت به چند نسل قبلی خود عملکرد بهتری دارد. به طور خاص مدعی هستند که عملکرد پردازنده مرکزی تا 15 درصد و عملکرد پردازش گرافیکی تا 50 درصد بهبود یافته است. همچنین مصرف انرژی این تراشه جدید 20 درصد کارآمدتر اعلام شده که باعث می‌شود بتواند ۶۰ درصد سریع‌تر پردازش هوش مصنوعی را در هر وات انجام دهد.

تراشه قدرتمند و جدید اسنپدراگون ۷ نسل 3 کوالکام قابلیت‌ها و توانایی‌های زیاد مانند:

پشتیبانی از نمایشگرهایی با رزولوشن بسیار بالای ۴K همراه با رفرش ریت ۶۰ هرتز یا رزولوشن +FHD با تا رفرش ریت بسیار بالای ۱۶۸ هرتز. همچنین دارای سنسور تصویر با کیفیت بالای ISP اسپکترا برای پردازش تصاویر دوربین اصلی تا حد قابل توجه ۲۰۰ مگاپیکسل و ضبط ویدیوهای باکیفیت 4K HDR با رفرش ریت بسیار خوب ۶۰ هرتز می‌باشد.

علاوه بر این از مودم ۵G قدرتمند اسنپدراگون X63 با سرعت بالای دانلود ۵ گیگابیت در ثانیه در شبکه‌های mmWave و زیر ۶ گیگاهرتز بهره می‌برد. همچنین پشتیبانی از استانداردهای بی‌سیم مدرن Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 را دارا می‌باشد.

انتظار می‌رود اولین گوشی‌های مبتنی بر این تراشه قدرتمند تا پایان این ماه توسط برندهایی مانند Honor و vivo معرفی و عرضه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید