اخبار تکنولوژی

چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3، آیفون را از میدان رقابت خارج می‌کند!

چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3، آیفون را از میدان رقابت خارج می‌کند!
نویسنده : عضو تحریریه۲۰ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

صنعت تلفن همراه اخیرا با عرضه پردازنده‌های جدید به یک صنعت داغ و رقابتی بدل شده و سری اسنپدراگون کوالکام در خط مقدم این رقابت قرار گرفته است. اسنپدراگون 8 نسل 2 یک انتخاب محبوب برای گوشی‌های هوشمند رده بالا بوده است اما در مقایسه با تراشه‌های سری A اپل، کمی ضعیف‌تر است و با این حال، کوالکام قصد دارد این شکاف را با اسنپدراگون 8 نسل 3 آتی پر کند، تراشه‌ای که از هسته Arm Cortex-X4، چینش منحصر به ‌فرد هسته‌های 2+5+1 و فناوری پردازش 4 نانومتری پلاس شرکت TSMC بهره می‌برد.

گیک ‌بنچ، یکی از محبوب‌‌ترین و معروف‌ترین ابزارهای محاسبه‌ی بنچمارک برای گوشی‌های موبایل، اخیرا امتیازهای تراشه Snapdragon 8 Gen 3 را منتشر کرده‌است، این تراشه موفق به کسب 1930 امتیاز از آزمون تک هسته‌ای و 6236 امتیاز از آزمون چند هسته‌ای شده است. این درحالی‌ است که در آزمون‌های قبلی به‌ترتیب 1800 و 6500 امتیاز را ثبت کرده بود.

در مقایسه با آن، چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 موفق به کسب 1491 امتیاز و 5164 امتیاز از آزمون‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ شده است. این یعنی نسل جدید تراشه کوالکام 30 درصد در آزمون‌های تک هسته‌ای و 20 درصد هم در آزمون‌های چند هسته‌ای عملکرد بهتری داشته است.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های تراشه جدید کوالکام، پیکربندی هسته‌های 2+5+1 در آن است. این پیکربندی شامل یک هسته توانمند، 5 هسته میانی و 2 هسته کارآمد هستند. نسل قبلی پیکربندی هسته‌های 3+4+1 را ارائه می‌کرد. اما این پیکربندی جدید اجازه مدیریت بهتر توان را به تراشه می‌دهد. فناوری پردازش این تراشه نیز 4 نانومتری پلاس است که آن را بسیار کارآمد تر می‌کند.

با وجود شایعات امیدوارکننده و نمرات فاش شده، اسنپدراگون 8 نسل 3 هنوز در مرحله نمونه مهندسی است و ممکن است عملکرد محصول نهایی با نمرات فاش شده یکسان نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید