اخبار سینما

«صبحانه با زرافه‌ها» در جشنواره فجر نادیده گرفته شد

«صبحانه با زرافه‌ها» در جشنواره فجر نادیده گرفته شد
نویسنده : تحریریه۲۳ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

فیلم «صبحانه با زرافه‌ها» به کارگردانی سروش صحت با وجود استقبال تماشاگران و نقدهای مثبت، در هیچ‌یک از بخش‌های جشنواره فجر نامزد دریافت سیمرغ نشد.

این فیلم که از همان روز اول با استقبال تماشاگران روبه‌رو شد، تمام بلیت‌های سانس‌های مختلف خود را در ایام جشنواره به فروش رساند. منتقدان نیز نقدهای مثبتی به فیلم نوشتند و بسیاری معتقد بودند که اگر سیمرغ تماشاگران مردمی حذف نمی‌شد، «صبحانه با زرافه‌ها» در صدر قرار می‌گرفت.

بازی‌های متفاوت بازیگران، یکی از نقاط قوت فیلم است. هادی حجازی‌فر، بیژن بنفشه‌خواه، پژمان جمشیدی، هوتن شکیبا، بهرام رادان و بیژن بنفشه‌خواه در این فیلم بازی‌های متفاوتی از خود ارائه داده‌اند که مورد توجه منتقدان قرار گرفته است.

فیلمنامه و کارگردانی فیلم نیز قابل تحسین است. صحت در این فیلم به سوژه‌ای از جنس زندگی دست گذاشته و اثری در ستایش رفاقت و استفاده از لحظه لحظه زندگی خلق کرده است. فیلم از ابتدا تا انتها مخاطب را درگیر می‌کند و در هیچ‌ نقطه‌ای از ریتم نمی‌افتد.

«صبحانه با زرافه‌ها» را می‌توان بعد از «جهان با من برقص»، فیلم مهم و اثرگذاری در کارنامه سروش صحت در نظر گرفت. این فیلم به‌درستی مورد داوری قرار نگرفته و جای خالی نام آن در فهرست نامزدها به وضوح حس می‌شود.

و اما مسئله‌ای که در این باره مطرح شده، این است که چرا فیلمی با این همه ویژگی مثبت، در هیچ‌یک از بخش‌های جشنواره فجر نامزد دریافت سیمرغ نشد.

دیدگاهتان را بنویسید