اخبار بازی

علت عدم عرضه بازی Roblox روی پلی‌استیشن، احتمال آسیب به کودکان بوده است!

نویسنده : دانیال نوروزی۱۱ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

به تازگی مشخص شده که دلیل اصلی عدم عرضه بازی Roblox روی کنسول‌های پلی‌استیشن، نگرانی‌های سونی از مشکلاتی است که محتوا و کامیونیتی بازی برای کودکان به وجود می‌آورند.

جریان مربوط به سندی در سال ۲۰۲۲ که به عنوان بخشی از آزمایش FTC علیه مایکروسافت به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد جیم رایان، رئیس پلی‌استیشن در باره غیبت بازی Roblox در کنسول‌های سونی صحبت می‌کند و اظهار داشته که موضع این شرکت احتمالا با توجه به گذر زمان و بهبودهایی که به وجود آمده، تا حدودی تغییر کند.

رایان در این مورد توضیح داده که از لحاظ تاریخی، به دلیل اینکه کودکان زیادی هستند که با کنسول پلی‌استیشن بازی می‌کنند، سعی می‌کنند تا از آنها مراقبت ویژه داشته باشند و آنها را در برابر هر چیزی که می‌تواند به طور بالقوه از آن‌ها سو استفاده کند، جلوگیری کنند.

او در این باره ادامه داد:

اما در طی دو سال گذشته، ما این سیاست‌ها را بازنگری کرده‌ایم و کمی در این مورد آرام‌تر شده‌آیم. ما برای مدت طولانی محافظه‌کار بوده‌ایم و اکنون در حال تعامل با سازندگان بازی Roblox هستیم. امیدواریم که وضعیت تغییر کند.

بازی Roblox طی سال‌های گذشته با وجود محبوبیت و شهرتی که دست و پا کرده، به محلی ناامن برای کودکان هم تبدیل شده بود. نگرانی‌هایی نیز در مورد اینکه بازی چگونه مخاطب خود را تشویق به هزینه‌های درون بازی می‌کند وجود داشته است. نمونه این اتفاق برای بازی Fortnite هم افتاده بود و به دلیل اینکه بازی، بستر بسیار راحت و حتی اجباری را برای هزینه کردن مخاطب درون بازی تدارک دیده بود، به پرداخت جریمه هنگفت ۵۲۰ میلیون دلار محکوم شد.

بازی Roblox در حال حاضر روی رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس‌باکس، موبایل‌های آیفون و دستگاه‌های اندرویدی در دسترس است و حتی بدون حضور در کنسول‌های پلی‌استیشن هم به خوبی کار می‌کند.

در اوایل سال جاری، تیم سوئینی، رئیس کمپانی اپیک گیمز اظهار داشت که بازی Roblox ماهانه بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر فعال دارد که در مقایسه با ۱۰۰ میلیون کاربر ماینکرفت یا ۷۰ میلیون کاربر بازی فورتناینت، رقم دیوانه‌واری محسوب می‌شود.

با این حال، عرضه بازی Roblox روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن کمک می‌کند تا بتواند مخاطب‌های بزرگسال خود را حفظ کند. در هفته گذشته، Roblox دسته جدیدی از بازی‌هایی متناسب با مخاطب +۱۷ سال را معرفی کرد تا برای گروه رو به رشد از بازیکنان بزرگسال‌تر هم چیزهای بیشتری برای عرضه داشته باشد.

در حال حاضر ۳۸ درصد از فعال‌ترین کاربران بازی Roblox در سال ۲۰۲۲، ۱۷ ساله و بالاتر بوده‌اند. البته، از آنجایی که Roblox همچنان به درآمدزایی خود ادامه می‌دهد، عرضه روی پلتفرم پلی‌استیشن به سونی هم اجازه می‌دهد تا هزینه‌های معمول خود را از طریق کنسول‌هایش کاهش دهد.

روبلوکس در سال ۲۰۲۲ در حال استخدام یک مهندس نرم‌افزار ارشد کنسول پلی‌استیشن بوده که گمانه‌زنی‌ها برای عرضه این بازی روی پلتفرم‌های گیمینگ سونی را بیش از پیش تقویت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید